Hyundai konečne detailne odhaľuje karosériu a interiér pripravovanej novinky Ioniq 6, ktorá svojim dizajnovým štýlom silno pripomína Porsche 911.
Mnohí totiž prirovnávajú skosenú zadnú časť k legendárnemu modelu Porsche 911, čo nevidíme ako zle. Práve naopak, tento fakt, že Ioniq 6 je svojim vzhľadom prirovnávaný k Porsche, môže byť pre úspech tohto modelu ako plus.
Ioniq – elektrická podznačka značky Hyundai nemohla začať lepšie. Jeho Ioniq 5 bol vyhlásený za Svetové auto roka, pričom jeho jedinečný dizajn získal množstvo uznaní. Teraz je na rade Ioniq 6, ktorý prichádza taktiež so zaujímavým dizajnom (ktorý vychádza so štúdie “Prophecy”). Ten však nenadväzuje na menší Ioniq 5, až na niektoré dizajnové detaily. Napríklad má rovnakú grafiku predných i zadných svetiel čiastočne tvorenú napodobením pixelov obrazovky alebo kamery namiesto vonkajších spätných zrkadlá.
Ioniq 6 je s dĺžkou 4 855 mm o 220 mm dlhší ako Ioniq 5 a o 161 mm dlhší ako Tesla 3. Hoci je Ioniq 6 dlhší ako jeho súrodenec Ioniq 5, jeho šírka a rázvor (1 880 mm a 2 950 mm) sú takmer totožné s Ioniq 5. Obidva sú postavené na elektrickej globálnej modulárnej platforme Hyundai (E-GMP), takže aj keď zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne technické podrobnosti pre Ioniq 6, predpokladáme podobné možnosti batérie: buď 58 kWh, alebo 77,4 kWh, ktorá umožní tak dojazd až 500 kilometrov.
Očakáva sa aj verzia s pohonom zadných kolies a všetkých štyroch kolies. Možnosti hnacieho ústrojenstva budú pravdepodobne zahŕňať jednomotorovú konfiguráciu s výkonom 225 k (228 k / 168 kW) a 350 Nm a aj 320 k (324 k / 239 kW) a ( 605 Nm) s dvomi elektromotormi AWD. Samozrejme k dispozícii bude rýchle nabíjanie vďaka 800 voltovej technológii. Na oficiálne podrobnejšie technické informácie si musíme počkať do svetovej premiery, ktorá je naplánovaná na 14. júla.
Interiér
Hyundai tiež neuvádza žiadne technické detaily o interiéri, no pri pohľade na fotografie je vidieť, že má spoločný volant, digitálny prístrojový panel a dotykový displej infotainmentu s menším Ioniqom 5. Z modelu Ioniq 5 pochádzajú aj fyzické tlačidlá na konzole a výduchy klimatizácie.
Čo je však iné, je priestor medzi sedadlom vodiča a spolujazdca. Ioniq 5 sa rozhodol uvoľniť tento priestor, aby dosiahol otvorenejší interiér, naproti tomu Ioniq 6 ostal pri obvyklom riešení so stredovým tunelom.
Zdroj: Hyundai Michal Pospíšil