Hyundai po deviatich mesiacoch jednotkou u súkromnej klientely. Tucson a i30 dominujú vo svojich segmentoch.

 

Slovenský importér značky Hyundai zverejnil štatistiky predaja za prvých deväť mesiacov roka 2021. Hyundai v tomto období na Slovensku predal 6 172 kusov nových vozidiel a dosiahol trhový podiel 9,53%. Kým celý trh na Slovensku za prvých deväť mesiacov medziročne rástol o 7,6%, Hyundai zvýšil svoje predaje o 22% a posilnil trhový podiel o 1,1 percentuálneho bodu. Ku koncu septembra 2021 bol zároveň Hyundai najpredávanejšou značkou vozidiel u súkromných osôb. Fyzické osoby sa podpísali pod predaj 2 989 kusov vozidiel a u súkromnej klientely tak dosiahol Hyundai trhový podiel až 16%. Pod predajné úspechy značky Hyundai sa najvýraznejšou mierou podpísali modely i30 (2 675 ks) a Tucson (1 719 ks), ktoré zároveň patrili k piatim najpredávanejším modelom tohto roka vôbec.

Hyundai Tucson (1)

i30 a Tucson ovládli svoje segmenty

Z modelového radu i30 sa ku koncu septembra 2021 predalo už 2 675 kusov. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka ide o nárast o vyše 53%. Obľúbená i30-tka je zároveň tretím najpredávanejším vozidlom tohto roka na Slovensku a v segmente C1 dominuje s podielom vyše 26%.

Segment SUV-C zasa s výrazným náskokom ovládol model Tucson. Tento rok sa z neho doteraz predalo už 1 719 kusov, čo je o takmer 25% viac ako v minulom roku.

IONIQ 5 prekonáva očakávania

Z ďalších modelov značky Hyundai k celkovému výsledku významne prispeli modely i20 (832 ks), Kona (437 ks), Santa Fe (209 ks) a i10 (187 ks). Z nového crossoveru Bayon, ktorý začal Hyundai u nás predávať v letných mesiacoch, sa do konca septembra predalo 72 kusov.

hyundai-ioniq-5 (1)

Očakávaná tohtoročná novinka od Hyundai, priestranné elektrické CUV IONIQ 5, zaznamenala vynikajúci vstup na trh. Kým prvé vozidlá dorazili na Slovensko len v auguste, ku koncu septembra ich jazdilo po slovenských cestách už 14. Importér zároveň eviduje ďalších vyše 40 objednávok.

Výsledky predaja modelov Hyundai v období 1.1. – 30.9. 2021 podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky:

Model Počet ks Medziročne Segment Podiel v segmente
i10 187 +54,5% A 21,5%
i20 832 -26,3% B 7,8%
i30 2 675 +53,9% C1 26,2%
IONIQ 22 +69,2% C1 0,2%
BAYON 72 SUV-B 0,8%
KONA 437 -11,4% SUV-B 4,7%
TUCSON 1 719 +24,9% SUV-C 13,0%
IONIQ 5 14 SUV-C 0,1%
SANTA FE 209 +15,5% SUV-D 6,1%
H1 5 -28,6% MPV-D 5,1%

    Zdroj: Hyundai                                                                            Jozef Pospíšil

Reklama