PRIDAJ SA K NÁM NA INSTAGRAM A SLEDUJ STORIES
Dnes sme si užívali jazdu na Slovakia Ringu s i30N – najrýchlejším modelom značky Hyundai.
K dispozícii boli obe výkonové varianty: Hyundai i30N 2,0 T-GDI 184kW/250k a výkonnejšia 2,0 T-GDI 202kW/275k N Performance. V oboch prípadoch je krútiaci moment rovnaký 353 Nm, resp. pri overbooste až 378 Nm. Na to, že ide o prvé kroky kórejskej automobilky v tomto segmente nám spadla sánka zo zvukového prejavu, vynikajúcej ovládateľnosti, z úctyhodnej chuti zrýchľovať aj vo vyšších rýchlostiach a slušnej trakcie prednej nápravy pri výjazde zo zákrut – to platí aj pre menej výkonnú verziu 184kW/250k. Obe verzie dostavajú veľkú pochvalu. Rozdiely sme však predsa len cítili – výkonnejšia verzia i30N Performance dosahovala na cieľovej rovinke max. 225km/h (i30N max. 210km/h), pri spomaľovaní predvádzala účinnejšie brzdenie a pri prejazde ostrými zákrutami menej nedotáčavé chovanie (vybavený el. pred. diferenciálom). Celkový pozitívny dojem dotvára ústretová cena – Hyundai i30N 2,0 T-GDI 184kW/250k dostanete de facto v „plnke“ za cenu 27 490 € a výkonnejšiu 275 koňovú variantu N Performance za cenu 29 990 €.
Viac sa dozviete v novembrovom vydaní časopisu Autotest.