Štúdia FE Fuel Cell

V Ženeve spoločnosť Hyundai Motor vystavuje aj štúdiu Future Eco (FE) Fuel Cell Concept poháňaného palivovým článkom s dojazdom vyše 800 kilometrov.

Prvky štúdie FE Fuel Cell Concept ovplyvnia aj nový sériový automobil Hyundai poháňaný palivovým článkom, ktorý bude uvedený na trh v roku 2018.

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou, používanou v sériovom automobile iX35 Fuel Cell, je nová technológia o 20 % ľahšia a dosahuje o 10 % vyššiu účinnosť. Navyše sa energetická hustota palivového článku zvýšila o 30 %, čo výrazne predĺžilo dojazd automobilu.

Začiatkom roka 2017 na Svetovom ekonomickom fóre v Davose sa spoločnosť Hyundai Motor pripojila k novej globálnej iniciatíve Hydrogen Council, ktorá má za cieľ propagovať vývoj a komerčné využitie automobilov poháňaných palivovým článkom ako alternatívy k vozidlám poháňaným fosílnymi palivami. Tento krok nasleduje po dvoch desaťročiach vývoja automobilov poháňaných vodíkovým palivovým článkom, vrcholiacich modelom Hyundai ix35 Fuel Cell (na niektorých trhoch predávaný pod označením Tucson Fuel Cell) – prvým sériovo vyrábaným automobilom s palivovým článkom, ktorý sa momentálne predáva v 17 štátoch sveta.

 

IONIQ Plug-in Hybrid

IONIQ Plug-in Hybrid dopĺňa modelový rad – predávať sa začne v Európe v lete. IONIQ je prvý model automobilu v histórii, prinášajúci tri rozličné elektrifikované systémy pohonu v tej istej karosérii. Hyundai Motor uvedie na trh 14 ekologických automobilov do roku 2020, z toho 5 hybridných modelov, 4 modely s pohonom plug-in hybrid, 4 elektromobily a jeden nový automobil poháňaný palivovým článkom.

IONIQ Plug-in kombinuje nový benzínový štvorvalec Hyundai 1.6 GDI 77 kW/105k (147Nm) s elektromotorom. Elektromotor dosahuje výkon 45 kW (v prepočte 61 k), zdrojom  energie je lítiovo-iónová polymérová batéria s kapacitou 8,9 kWh, ktorá pri úplnom nabití umožňuje dojazd  63 km s rýdzo elektrickým pohonom. IONIQ Plug-in má kombinované emisie iba 26 g/km* a kombinovanú spotrebu paliva 1,1 l/100 km* (podľa aktuálnej platnej európskej metodiky NEDC).

Reklama