Nové auto Hydrogen Concept Car MH2 bude jedným z hlavných slovenských exponátov na  výstave EXPO 2020 (1. októbra 2021 až 31. marca 2022) v Dubaji, ktorým sa Slovensko odprezentuje ako krajina schopná ponúknuť svetu vlastné moderné technológie zajtrajška a posunie úroveň vnímania našej krajiny na nový rozmer.

Matador sa podieľal na tvorbe dizajnu a výrobe, pričom aplikoval najmodernejšie výrobné technológie a metódy. Technická univerzita (TUKE) dodala do prototypu vozidla pohon založený na báze vodíka, ktorý sa spaľuje v palivovom článku a poháňa štyri elektromotory.

Matador sa venuje  vývoju a výrobe komponentov pre automobilový priemysel a jeho súčasťou je aj spoločnosť Aufeer Design s veľkým dizajnérskym oddelením v Mladej Boleslave. Šéfdizajnérom superšportu je Slovák Branislav Maukš, bývalý dlhoročný dizajnér talianskeho slávneho dizajnérskeho štúdia  Pininfarina. Zaujímavý koncept MH2 je v podstate ďalším vývojovým stupňom predošlých návrhov AF1 a AF2. Asi mnohých napadne, že svojim dizajnom nápadne pripomína taliansky elektrický hypersport Pininfarina Battista. Tu je vsak jeho dizajn posunutý, ak to tak môžeme povedať, ešte o level vyššie. Klobúk dole!

Zatiaľ neboli zverejnené žiadne bližšie technické informácie, čo však je isté, že koncept je poháňaný štyrmi elektromotormi, každé jedno koleso. Energie vzniká vo vodíkovom palivovom článku, pričom je vodík uskladnený v nízkotlakových nádržiach, zložených z unikátnych metalhydridových zliatin, ktoré vyvinuli v TUKE. Zároveň treba dodať, že v prípade potreby je možné do vozidla MH2 implementovať aj iné formy pohonu.

Pri vývoji Hydrogen Concept Car MH2 spoločnosť Matador Group znova preukázala svoje schopnosti aplikácie nových materiálov a ich spájania nielen v oblasti automotive. Predviedla unikátny, funkčný dizajn, ktorý v prípade Hydrogen Concept Car berie na zreteľ Drag – s koeficientom pod 0,2, predlžujúci samotný dojazd vozidla. Zároveň predviedla schopnosť vlastného vývoja a nasadenia infotainmentu a rozhrania, či iné jednotlivé prvky elektrifikácie interiéru vozidla.

Pritom všetkom je však potrebné zdôrazniť, že skupina Matador Group výrobou vozidiel nemá záujem konkurovať svojím zákazníkom, ale snaží sa skôr ukázať vlastné možnosti a kapacity, ktoré ovláda a  ponúka zákazníkom.

„V Matador Group sme veľmi hrdí, že sa nám podarilo premeniť myšlienku na skutočnosť a otvoriť nové perspektívy nielen našej spoločnosti, ale aj celého Slovenska. Koncept MH2 je východzím bodom, ktorý je možné rozvíjať ďalšími smermi. Celý tím inžinierov odviedol fantastickú prácu a všetkým motoristickým fanúšikom odporúčam sa na výsledok ich práce pozrieť,“ uzatvára Štofi Rosina.

       Zdroj: Matador, iDnes                                                               Jozef Pospíšil

Reklama