Spoločnosť Ford predstavila, po modely Puma ST-Line X, ktorý bol predstavený začiatkom tohto roka, štýlový model Ford Puma Titanium X – ešte pred verejným debutom auta na frankfurtskom autosalóne v Nemecku budúci týždeň.

Model Puma Titanium X s bohatou výbavou prináša exkluzívny štýl vrátane prvkov s dreveným efektom a 18-palcových zliatinových diskov kolies Pearl Grey.

Exteriér

Verzia Titanium X sa vyznačuje vysokolesklým čiernym povrchom a chrómovými prvkami s dizajnom včelieho plástu na mriežke chladiča a na rámikoch hmlových svetiel, ktoré sú integrované do funkčných predných nasávacích otvorov.

Rovnaká úprava sa nachádza na bočných prahoch, zatiaľ čo zadný difúzor a spodný ochranný kryt sú zvýraznené sivým kovom. Vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe karosérie obsahujú integrované smerové svetlá a svetlá na nastupovanie, ktoré po otvorení dverí osvetľujú priestor pri dverách.

„Rovnako ako nový model Ford Puma ST-Line X, ktorý sme predstavili začiatkom tohto roka, aj náš nový model Puma Titanium X má svoj osobitý charakter “, povedal Roelant de Waard, viceprezident pre marketing, predaj a služby spoločnosti Ford of Europe. „Technológie, ktoré sú súčasťou štandardnej výbavy a ktoré sú obvykle vyhradené pre veľké a luxusné vozidlá, prinášajú mimoriadny komfort aj zákazníkom tohto kompaktného crossovera.“

Interiér

Nový model Puma Titanium X je zdokonalenou verziou nového Fordu Puma. Ako prvý model Ford má odnímateľné a umývateľné poťahy sedadiel, aby zákazníci mohli udržiavať  interiér ako nový. Novinkou v segmente sú sedadlá s bedrovou opierkou s funkciou masáže, ktoré zaisťujú maximálne pohodlie počas jazdy. Elektronicky nastaviteľné sedadlá sa ovládajú tlačidlami a sú vybavené masážnym systémom s tromi vakmi s nastaviteľnými smermi otáčania a tromi úrovňami intenzity. Nafukovacie vaky tiež umožňujú postupné nastavenie tvaru hornej, strednej a dolnej časti operadla sedadla. Vodič a spolujazdec môžu jemne doladiť svoju polohu na sedadle pre čo najväčší komfort.

Medzi ďalšie prvky v štandardnej výbave patrí bezdrôtové nabíjanie smartfónov, dvere batožinového priestoru s funkciou otvárania bez rúk, ktoré sú novinkou v segmente a prémiový audiosystém B&O. Puma Titanium X prináša aj exkluzívne detaily a povrchovú úpravu exteriéru a interiéru, ktoré zvýrazňujú už aj tak atraktívny dizajn modelu. Interiér modelu Puma Titanium je ďalej vybavený volantom s imitáciou kože, dekormi okolo ukazovateľov a prístrojovej dosky s imitáciou dreva a textilnými panelmi na vnútornej strane dverí.

Moderné technológie v štandardnej výbave pomáhajú vodičovi a cestujúcim zostať online aj na cestách. Bezdrôtová nabíjacia podložka pod prístrojovou doskou umožňuje nabíjať kompatibilné smartfóny bez potreby zapojenia nabíjacích káblov, čím sa uvoľnia dva USB vstupy.

Zariadenia môžu zostať pripojené k štandardnému systému komunikácie a zábavy Ford SYNC 3 cez Bluetooth aj pri použití bezdrôtového nabíjania. Vodič môže v modeli Puma ovládať audiosystém, navigáciu a pripojené smartfóny pomocou jednoduchých hlasových povelov. Systém je kompatibilný s funkciami Apple CarPlay a Android Auto bez nutnosti platiť dodatočné poplatky. V štandardnej výbave je audiosystém B&O s výkonom 575 wattov s 10 reproduktormi, ktorý prehráva bohatý a kvalitný zvuk. Je dynamicky vyladený, aby zabezpečil pohlcujúci zvukový pôžitok bez ohľadu na sedadlo.

Medzi ďalšie štandardné funkcie na zaistenie pohodlia a praktické prvky patrí automatická dvojzónová elektronická regulácia teploty, stierače čelného skla s dažďovým snímačom a zadné parkovacie senzory.

Ford Puma Titanium X interier autotest.sk
Interiér: Ford Puma Titanium X

Kufor a praktické prvky

Nový Ford Puma ponúka objem batožinového priestoru 456 litrov (najviac vo svojej triede) a inovatívne riešenia úložných priestorov, ktoré sú navrhnuté tak, aby ponúkali praktické riešenia každodenných problémov pri ukladaní predmetov.

Po sklopení zadných sedadiel možno do modelu Puma vložiť box s dĺžkou 112 cm, šírkou 97 cm a výškou 43 cm.

Prípadne, ak veko zložíte nadol, priestor možno použiť na zakrytie zašpinených športových potrieb alebo zablatených gumákov. V batožinovom priestore sa nachádza syntetická vnútorná vrstva a v spodnej časti zase výpustná zátka, čo uľahčuje čistenie vodou.

Nakladanie predmetov do modelu Puma je ešte jednoduchšie – vďaka technológii ovládania dverí batožinového priestoru bez rúk, ktoré možno otvoriť jednoduchým pohybom kopnutia pod zadný nárazník. Samotné dvere batožinového priestoru obsahujú integrované plató, ktoré sa automaticky zasunie a zaistí neobmedzený prístup do zadnej časti batožinového priestoru.

Mild hybridná technológia

Zákazníci nového modelu Puma budú medzi prvými, ktorí budú môcť využívať mild hybridnú architektúru od spoločnosti Ford – prispôsobenú s cieľom znížiť spotrebu paliva a zároveň zachovať dynamiku jazdy.

Technológia EcoBoost Hybrid zdokonaľuje 1,0-litrový zážihový motor Ford EcoBoost s integrovaným štartérom/generátorom poháňaným remeňom (BISG) s výkonom 11,5 kW, ktorý umožňuje rekuperáciu a uskladnenie energie, ktorá sa zvyčajne stratí počas brzdenia a jazdy na voľnobeh. Slúži na nabíjanie 48-voltového lítiovo-iónového, vzduchom chladeného akumulátora.

Systém BISG funguje aj ako motor, ktorý hladko spolupracuje s trojvalcovým 1,0-litrovým motorom s nízkym trením a uloženú energiu využíva na zvýšenie krútiaceho momentu pri normálnej jazde a zrýchľovaní, ako aj na napájanie elektrického príslušenstva vozidla.

Mild hybridný systém je dostupný s výkonom 125 a 155 koní. Energiu uloženú v akumulátore dokáže využiť na nahradenie krútiaceho momentu – čím sa zníži množstvo práce vyžadovanej od zážihového motora a podľa analýzy WLTP sa zníži spotreba paliva až o 9 percent, prípadne na doplnenie krútiaceho momentu – čím sa zvýši celkový krútiaci moment dostupný z pohonnej jednotky a optimalizuje sa výkon.

Ford Puma Titanium X autotest.skAsistenčné systémy

Medzi technológie asistencie vodičovi v štandardnej výbave patrí systém pre zachovanie stopy v jazdnom pruhu, ešte viac vylepšený o funkciu detekcie krajnice vozovky. Systém teraz dokáže rozpoznať, kde spevnená cesta prechádza na nespevnený povrch, napríklad mäkkú krajnicu, štrkový alebo trávnatý okraj cesty a pomocou slabého krútiaceho momentu nasmerovať volant, aby zabránil vozidlu zísť z vozovky.

Okrem toho, v štandardnej výbave je aj systém prevencie nárazov s funkciou rozpoznávania chodcov, ktorý dokáže zaznamenať ľudí na ceste pred vozidlom alebo v jeho blízkosti, prípadne ľudí, ktorí môžu križovať dráhu vozidla. Systém je navrhnutý tak, aby znížil závažnosť niektorých čelných kolízií s vozidlami a chodcami alebo úplne zabránil niektorým typom nehôd. V modeli Puma je zabudovaná vylepšená verzia technológie s kamerou so širokouhlejším objektívom, ktorý pomáha dokonalejšie sledovať pohyby chodcov.

V ponuke je aj adaptívny tempomat so systémom Stop & Go, systém rozpoznávania dopravných značiek, systém udržiavania vozidla v strede jazdného pruhu a funkcia upozornenia na miestne nebezpečenstvo.

Reklama