Ford Ranger Raptor, sa rozšíri o novú limitovanú verziu Special Edition, ktorá prichádza s pretekárskymi pruhmi na karosérii, matným čiernym čalúnením a červenými detailmi.

Ranger Raptor Special Edition postupne dorazí aj k európskym predajcom Ford a začiatkom roku 2022 aj na Slovensko. Nasledovať bude rad MS-RT, Stormtrak a Wolftrak, ktoré ďalej rozšíria rad modelov Ranger.

Pútavý vzhľad na ceste

Nový Ranger Raptor Special Edition je dostupný s výraznými farbami karosérie – modrá Performance Blue, sivá Conquer Grey a biela Frozen White. Okrem toho pridáva dvojicu matných čiernych pretekárskych pruhov olemovaných červenými kontrastnými líniami, a to na kapote, na streche, v spodnej časti karosérie, na zadných blatníkoch a zadnom veku.

Výrazné pretekárske pruhy dopĺňajú predné háky na ťahanie, ktoré sú lakované červenou farbou. Rozšírené podbehy kolies, predný a zadný nárazník, kľučky dverí a charakteristická mriežka s reliéfnym logom Ford majú matnú čiernu povrchovú úpravu, ktorá vytvára ešte pôsobivejší vzhľad než sivé detaily v exteriéri štandardného Raptoru.

V interiéri modelu Ranger Raptor Special Edition vo verzii Double Cab si užijete ešte športovejší pocit v podobe červeného prešívania volantu, prístrojového panela a výplní dverí. V štandardnej výbave sú sedadlá z kvalitnej kože. Pocit dodatočnej exkluzivity dodáva prístrojový panel vo farbe „Raceway Grey“.

Model zo série Special Edition si zachováva jedinečný podvozok určený pre Ranger Raptor od tímu Ford Performance. Ranger Raptor je optimalizovaný na jazdu vysokou rýchlosťou v teréne, kde to podmienky a pravidlá dovoľujú. Má o 150 mm širší rozchod kolies a o 51 mm vyššiu svetlú výšku než Ranger XLT, aby mal v teréne lepšie vlastnosti.

2021_FORD_RAPTOR_(11)Odpruženie pripravené na mieru využíva vpredu hliníkové dvojité priečne ramená a vzadu viac prvkovú architektúru vrátane tlmičov FOX s funkciou tlmenia podľa polohy. Tá zmierňuje sily tlmenia v závislosti od meniacich sa jazdných podmienok. Pneumatiky do terénu General Grabber AT3 zaisťujú maximálnu priľnavosť na nespevnených povrchoch.

Ranger Raptor Special Edition poháňa 2,0‑litrový vznetový motor EcoBlue s výkonom 213 koní a krútiacim momentom 500 Nm, ktorý sa prenáša cez dynamickú 10-stupňovú automatickú prevodovku, rovnakú ako v športovom Forde Mustang. Ranger Raptor využíva unikátny systém riadenia jazdy v teréne, s ktorým vodič zvládne širokú škálu situácií pri jazde v teréne, vrátane režimu Baja (pomenovaného po slávnej púštnej rely Baja 1000) pre optimálny výkon pri jazde v teréne.

V novom filme od spoločnosti Ford „The Good, the Bad and the Bad-RSE“ sa Ranger Raptor Special Edition s pomocou ďalších modelov Ranger vyhýba nepriateľským banditom v meste na divokom západe. Vo filme sa objaví niekoľko odkazov na kultové westernové filmy, pričom sa natáčal na originálnom mieste natáčania westernových filmov v Španielsku. Skoky a driftovanie si môžete pozrieť aj v originálnom uvádzacom videu, ktoré má už viac ako päť miliónov pozretí.

                    Zdroj: Ford                                                 Michal Pospíšil

Reklama