Nový elektrický Mégane, nesúci názov Mégane E-Tech Electric, sa ukázal naživo na verejnosti po prvýkrát na práve prebiehajúcom autosalóne v Mníchove. A je čo obdivovať, nový Megáne vyzerá nielen na fotkách, ale aj v reáli vskutku veľmi dobre.
V stánku Renault sa predvádza nový elektrický Mégane so zaujímavým dizajnom v rôznych farebných prevedeniach. Ide naozaj o príjemné oživenie v ponuke modelov značky Renault.
Jeden z najobľúbenejších kompaktných automobilov v Európe dostáva nielen elektrický pohon, ale aj nový tvar karosérie, ktorý nemá ďaleko od kategórie crossoverov. Jeho čisté línie dotvárajú do karosérie zapustené “vyskakujúce” predné kľučky dverí a schované zadné kľučky v hornej časti zadných dverí.
Mégane E-Tech Electric váži 1624 kg a je postavený na 20“ kolesách. Pri dĺžke 4 210 mm má pôsobivo dlhý rázvor 2 700 mm metra, vďaka ktorému mohli technici navrhnúť priestrannú kabínu. Pokiaľ si napríklad sadne dozadu za seba 1,75 metra vysoká postava, tak jej ostáva ešte veľká rezerva pre kolená. Pritom vnútorný priestor nie je riešený na úkor kufra, ten je dostatočne priestranný, aj s odkladacím priestorom pre dobíjacie káble pod podlahou.
Pokračovateľ klasického modelu Mégane?
Tento model, ktorý sa očakáva, že príde na trh v polovici budúceho roka, bude dopĺňať, v ponuke francúzskej automobilky Renault, klasický Mégane (hatchback, sedan a kombi) poháňaný spaľovacím motorom, ktorý je v súčasnej dobe v predaji.
Určite vás viacerých napadne otázka, či ide o pokračovateľa súčasnej generencie modelu Mégane, teda či môžeme očakávať tento model aj so spaľovacím motorom alebo ide o predzvesť konca klasického modelu Mégane. To zatiaľ nevieme zodpovedať, nakoľko na túto tému od automobilky Renault neboli zverejnené žiadne informácie. Uvidíme, nechajme sa prekvapiť.
Nový Megáne Renault Mégane E-Tech Electric vyzerá veľmi dobre nielen zvonka, ale aj vo vnútri. V pozícii vodiča máte pred sebou hranatý volant a dva samostatné displeje, jeden 12,3“ digitálny prístrojový štít (s ostrým obrazom s rozlíšením 1250×1562) a druhý 12″ (môže byť aj 9“ ) na stredovom paneli, t.j. dotyková obrazovka multimediálneho systému. Pracovisko vodiča našťastie nie je úplne digitálne s výhradne dotykovým ovládaním, nájdu sa pre doležíte funkcie aj klasické manuálne ovládače.
Megáne E-Tech Electric je ekologický nielen z pohľadu nulových emisií, ale aj z pohľadu použitých recyklovaných materiálov. Na konci životného cyklu Megane E-Tech Electric bude 95 percent vozidla recyklovateľných.
Dve výkonové verzie
Pohon zaisťuje elektromotor, ktorý je v ponuke v dvoch výkonových verziách: s výkonom 96 kW (130 k) a krútiacim momentom 250 Nm a 160 kW (218 k) a 300 Nm. Renault Mégane E-Tech Electric je vybavený výkonnejším e-motorom. Takto dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za slušných 7,4 sekundy. Maximálna rýchlosť je 160 km/h.
Elektromotory získavajú „šťavu“ buď zo 40 alebo 60 kWh akumulátora. Prvý z nich má dostatok energie na dojazd podľa WLTP 300 kilometrov, zatiaľ čo druhý až 470 kilometrov.
Elektrický Mégane bude vybavený štandardne 7,2 kW palubnou nabíjačkou, pričom nabíjací systém umožní nabíjanie aj výkonom 22kW (AC). V prípade väčšej batérie sa spomína podpora nabíjacieho výkonu 130 kW (za 30 min/300km).
Na batériu sa vzťahuje osemročná záruka a v prípade, že sa zhorší na úroveň nižšiu ako 70 percent kapacity, Renault ju bezplatne vymení. Inak má tento model najtenšiu batériu na trhu, iba 11 cm. Vďaka tomu je Mégane E-Tech Electric nižší (čo prispieva k lepšej aerodynamike) s nižšie položenným ťažiskom.
Nový Megane E-Tech Electric sa bude vyrábať v továrni Renault v severnom Francúzsku, pričom predaj v Európe sa začne v prvej polovici roka 2022.
Zdroj: Renault Michal Pospíšil