Facelift DS 7 debutuje s osvieženou tvárou, motorom PHEV s výkonom 360 koní.
Len nedávno, začiatkom tohto mesiaca boli zverejnené špionážne fotografie s vynoveným DS 7 Crossback a už teraz absolvovalo francúzske SUV svoj oficiálny debut. Faceliftovaný DS7 prináša modernizovaný dizajn, nové technológie a výkonný plug-in hybridný pohon.
Model DS 7 Crossback je v ponuke už približne päť rokov. Odvtedy je toto SUV na vrchole interných predajných čísel. Aby to tak zostalo, tak teraz prešlo modernizáciou. S faceliftom prichádza ostrejší vzhľad a ešte väčšia noblesa. S dizajnovými zmenami sa facelift DS 7 mierne zväčšil na dĺžku 4,59 metra (+ 2 cm), 1,90 metra na šírku (+ 1 cm) a 1,63 metra na výšku (+ 1 cm).
Hranatejší vzhľad, menej chrómu
Facelift je vizuálne rozpoznateľný na prvý pohľad. DS 7 je jednoznačne ostrejšia a hranatejšia ako predtým. Vo všeobecnosti DS 7 stratila niektoré chrómové ozdoby, aby pôsobila menej barokovo. Predná časť dostala väčšiu šesťuholníkovú masku chladiča a nové užšie svetlomety DS Pixel LED Vision 3.0, ktoré majú rovnaké celkové usporiadanie ako predtým s tromi optickými prvkami, ktoré sa už však neotáčajú. Namiesto toho sú klastre vylepšené o technológiu LED matrice a sú teraz výkonnejšie v režime stretávacích aj diaľkových svetiel.
Najviac všask asi zaujme nový prvok, ktorému výrobca hovorí DS Light Veil. Ide o viacero pruhov (na spôsob DS 4) denného svietenia a smeroviek, ktoré kaskádovito prechádzajú z nových LED svetlometov smerom dole. Pozostávajú z 33 LED diód na každej strane a sú pokryté priehľadným polykarbonátovým povrchom lakovaným v rovnakej farbe ako karoséria. Výsledkom všetkých zmien je, že predná časť DS 7 teraz vyzerá ešte sofistikovanejšie ako predtým. Zadné svetlá, rovnako ako predné svetlomety, sú tenšie, pričom dostali tmavý metalický povrch.
Vizuálne vylepšenia dopĺňajú aj novo navrhnuté zliatinové disky s rozmermi od 18 do 21 palcov, ako aj voliteľný tmavý exteriérový balík. Zliatinové disky kolies majú okrem atraktívneho dizajnu aj zlepšenú aerodynamiku. Novinkou sú 21“ disky zliatinových kolies Brooklyn. Tieto však dostanete výhradne pre nové prevedenie DS 7 E-Tense 4×4 360. Zavádzajú sa aj dve nové farby laku – „zafírovo modrá“ a „hodvábna sivá“. Výbava DS 7 bola tiež pozmenená. Základná výbava sa stále volá „Bastille“, ale dostáva rozsah vyššej kvality „Bastille+“. Ďalej sú tu tiež „Performance Line (+)“ a „Rivoli“, ako aj novo pridaná „Opera“, kde je koža napa k dispozícii štandardne.
Zmeny sú aj v kabíne
Francúzi osviežili aj kokpit DS 7. Na stredovej konzole je teraz nový 12-palcový displej (štandardne) a pod ním DS umiestnila známu radiacu páku z éry koncernu PSA. Tu akoby DS sa držalo „starej školy“. Väčšina nových modelov značiek koncernu Stellantis bola totiž už vylepšená o nový ovládač automatickej prevodovky shift-by-wire. Naopak nová 12-palcová obrazovka prichádza s novým infotainmentom, bezdrôtovými funkciami Android Auto a Apple CarPlay a systémom nočného videnia. 360st. obrazovka môže zobraziť aj výstup z prednej či zadnej kamery.
Celkovo je kokpit DS 7 v poriadku. Zostáva však niekoľko zvláštností – ako napríklad ovládanie elektricky ovládaných okien na stredovom tuneli.
Nová vrcholná verzia DS 7 E-Tense 4×4 360
Nová vrcholná verzia DS 7 E-Tense 4×4 360 disponuje max. systémovým výkonom 265 kW/360 k, ktorý je prenášaný na všetky štyri kolesá. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,6 sekúnd. Pohon je známy aj z Peugeotu 508 PSE či DS 9. O vyladenie jazdných vlastností a spôsobe, akým vrcholné vozidlo nakladá s energiou, sa postaralo oddelenie DS Performance.
Ponuka motorov vynoveného modelu DS 7 pozostáva z benzínových, naftových a plug-in hybridných pohonných jednotiek. V závislosti od trhu bude základnou motorizáciou buď dieselový agregát s výkonom 96kW/130 koní alebo benzínový s výkonom 96kW/130 koní ( na Slovensku). K najvýkonnejšej verzii DS 7 E-Tense 4×4 360 spomeňme ešte, že dostala o 15 mm nižší podvozok, väčšie 380 mm predné brzdové kotúče, vpredu rozchod širší o 24 mm a vzadu o 10 mm.
DS 7 je tiež vybavený systémom DS Active Scan Suspension s kamerou, ktorá sníma nedokonalosti vozovky a nastavuje tlmenie na každom kolese zvlášť. Pokiaľ ide o bezpečnosť, SUV dostane DS Drive Assist, ktorý ponúka autonómne riadenie úrovne 2. Balík obsahuje systém DS Driver Attention Monitoring, ktorý využíva dve kamery na sledovanie tváre vodiča a pohybu očných viečok, a DS Night Vision zobrazujúci obraz z infračervenej kamery na združenom prístroji.
Ešte sme nespomenuli, že DS 7 už nebude mať v názve príponu „Crossback“. Objednávky na modernizovaný DS 7 sa už v niektorých európskych krajinách prijímajú, u predajcov budú dostupné prvé kusy koncom jesene 2022.
Zdroj: DS Automobiles
Lukáš Vajda