Novinka DS 3 Crossback pôsobí extravagantným dojmom. Na prednej maske dominuje chrómom orámovaná predná maska chladiča a predné svetlomety s komplikovanými tvarmi predných svetlometov (Matrix LED za príplatok). Na boku púta pozornosť „plutvička“ tiahnuca sa na „B“ stlpik a odzadu úzke pretiahnuté koncové svetlá opticky prepojené chrómovu lištou.

DS 3 Crossback je postavený na modulárnej platforme CMP a disponuje na svoju triedu kompaktnými rozmermi 4 118 x 1 791 x 1 534 mm (dĺžka x šírka x výška). Rázvor činí 2 558 mm, čo je však o 42 mm menej ako v prípade konkurenčného Hyundaiu Kona. Objem batožinového priestoru je 350 l.

V interiéri dominuje 10,3 palcový dotyková obrazovka spolu s plne digitálnym prístrojovým panelom. Za príplatok je k dispozícii aj head-up displej. Ovládače pod stredovým displejom sú zoskupené do kosoštvorcov. Interiér bude na výber v niekoľkých kombináciách odtieňov a s rôznymi druhmi materiálov: kožou, umelým semišom alebo látkou.

Model DS 3 Crossback disponuje autonómnym riadením na úrovni Level 2. V praxi to znamená, že vozidlo dokáže jazdiť samostatne pod dohľadom vodiča tak, že neustále udržiava bezpečnú vzdialenosť od vozidla idúceho pred vami a drží automobil v danom jazdnom pruhu do rýchlosti 180 km/h.

Pod kapotou nájdeme benzínový turbodúchadlom prepĺňaný zážihový trojvalec 1.2 PureTech vo výkonových verziách 73 kW (100 k), 96 kW (130 k) a 114 kW (155 k). Dieselovú motorizáciu zastupuje štvorvalec 1.5 BlueHDi vyladený na 73 kW resp. 96 kW. Spriahnuté budú so 6.st-manuálnou prevodovkou alebo za príplatok automat EAT8. Čisto elektrická verzia s označením E-Tense dosahuje slušný výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 260 Nm. Vďaka tomu zrýchli z 0 na 50 km/h za 3,3 s a z 0 na 100 km/h za 8,7 s. Lítium-iónové články batérie majú kapacitu 50 kWh. Tie zabezpečia vozidlu dojazd 300 km podľa novej normy WLTP. Podľa starej normy NEDC by to bolo 450 km. S rýchlonabíjačkou dobijete batériu na 80% za 30 minút.

Reklama