Malý hatchback Dacia Sandero sa stal v júli najpredávanejším automobilom v Európe.
Tretia generácia Sandera, predstavená v minulom roku, si prvýkrát pripisuje prvé miesto v predaji automobilov na európskom trhu od uvedenia v roku 2008. Na druhom mieste sa umiestnil Volkswagen Golf, ktorý sa spravidla pohybuje na prvých miestach rebríčka a za ním skončila Toyota Yaris.
Celkovému predaju však aktuálna doba vôbec nepraje, zato môže ani nie tak pokračujúca pandémia a v dôsledku toho menšia ochota spotrebiteľov míňať peniaze na relatívne väčšie investície (a tou auto stále je) ako nedostatok mikročipov a tým veľká čakacia doba na dostupné auta.
Celkové registrácie v tomto regióne klesli o 24 percent a skončili tak štyri mesiace rastu. Podľa údajov z 26 európskych trhov zhromaždených spoločnosťou JATO Dynamics predaj nových automobilov minulý mesiac klesol na 967 830 z 1,27 milióna v júli 2020. Francúzsky trh sa prepadol o 35 percent, Veľkej Británii a Španielsku klesli tržby o 30 percent a nemecký trh klesol o 25 percent a taliansky o 19 percent.
Najpredávanejšie autá v Európe v júli 2021
Poradie | Model | Počet kusov | Versus júl 2020 | Versus júl 2019 |
1. | Dacia Sandero | 20 446 | + 6 | -2 |
2. | VW Golf | 19 425 | -37 | -39 |
3. | Toyota Yaris | 18 858 | + 3 | +14 |
4. | VW Polo | 17 343 | -8 | -17 |
5. | VW T-Roc | 16 496 | -17 | -6 |
6. | Hyundai Tucson | 14 883 | +39 | +21 |
7. | VW T-Cross | 14 170 | +12 | +14 |
8. | Dacia Duster | 13 329 | -19 | -24 |
9. | Ford Puma | 13 283 | +2 | Nové |
10. | Peugeot 2008 | 13 134 | -34 | +3 |
Víťazi a porazení
Hyundai a Suzuki patrili k značkám, ktoré v júli nabrali na objeme, pričom registrácie Hyundai vzrástli o 5,5 percenta a Suzuki o 4,7 percenta. Všetky ostatné hlavné značky zaznamenali pokles tržieb, pričom Renault klesol o 54 percent, Ford o 46 percent, Nissan o 37 percent, Peugeot o 34 percent a Citroen o 31 percent. Najpredávanejšia európska značka VW zaznamenala pokles registrácií o 19 percent. 16 -percentný pokles Dacie, ktorému pomohla popularita Sandera, bol menší ako celkový trh.
Zdroj: JATO Dynamics Michal Pospíšil