Dacia Duster prvej generácie, ktorá prišla na trh v roku 2010, patrila k najporuchovejším autám, neskôr (v roku 2018) ju nahradila druhá generácia, ktorá sľubovala zlepšenie. Aká je realita?
Modely ako Sandero, Logan a Duster okupujú v rebríčku poruchovosti nemeckého TÜV Reportu posledné miesta. Ide však ešte v podstate o modely prvej generácie. Dacia Duster prvej generácie mala problémy hlavne s podvozkom, stratou oleja a svetlami. To však, podľa predajných čísel neodrádzalo potencionálnych zákazníkov od kúpy tohto SUV modelu. Ústretová cena a v podstate slabá konkurencia v danom segmente a cenovej úrovne vozidiel priniesla úspech, ktorý na začiatku Dacie pod taktovkou Renaultu len málokto predpovedal.
Dacia Duster patrí na Slovensku k najpopulárnejším vozidlám. Jeho druhá generácia pokračuje v predajnom úspechu predošlej generácie, ktorej sa na celom svete predalo viac ako jeden milión exemplárov. Tento rok od januára do augusta si Daciu Duster kúpilo takmer 1000 zákazníkov, čo je napríklad viac ako Tiguan, Kodiaq či jeho priamy konkurent Suzuki Vitara. Spolu s modelom Sandero predstavuje dominantnú časť predaja značky Dacia na Slovensku.
Dacia Duster 2. generacie obstála výrazne lepšie
Mali by sme sa zákazníci obávať poruchovosti aj pri kúpe druhej generácie cenovo atraktívneho modelu Dacia Duster? Platí aj tu z pohľadu poruchovosti “za málo peňazí málo muziky”? Na túto otázku sa podujali dať odpoveď nemeckí kolegovia z Autobildu. SUV model Daciu Duster s motorizáciou 1,6 115 koní 4×2 podrobili dlhodobému testu, s ktorým tak ako obvykle pri tomto teste absolvovali 100 000 kilometrov. Po tejto porcii najazdených kilometrov dali auto rozmontovať do dielni spoločnosti Dekra do poslednej šraubičky aby zistili aj tú najmenšiu poruchu.
Výsledný verdikt,známka s číslicou dva, teda chválitebný, by mal majiteľov a potencionálnych záujemcov o tento model potešiť, nakoľko je výrazne lepší ako verdikt, ktorú dostala predošlá generácia. Tá dostala po dlhodobom teste, ktorý prebehol v roku 2013 zahanbujúce hodnotenie so známkou 4, ktoré tento model radilo k najväčším prepadákom týchto testov ( Pre upresnenie treba povedať, že prvá generácia absolvovala test v dieselovej motorizácii s pohonom 4×4).
Napriek pozitívnejšom hodnoteniu sa Dacia Duster druhej generácie nevyhla slabinám. Po rozmontovaní vozidla sa ukázala začínajúca korózia v batožinovom priestore, zadných dverách a predných podbbehoch. Autobild však hovorí, že nejde o nič vážne, napriek tomu si radšej Duster zaopatríte extra ochranou. Ďalej pri druhej servisnej kontrole pri 40 000 km bolo treba na komplet vymeniť predné brzdy, druhá sada však po výmene vydržala dlhšie. Inak už po technickej stránke až na výmenu žiaroviek, občasnému trhnutiu spojky a jedenkrát blikajúcej kontrolke motora (neskôr zhasla a viackrát sa už nerozsvietila) absolvoval Duster druhej generácie 100 000 kilometrov bez problémov. Klobúk dole! To nie je samozrejmé pre autá, ktoré sú rádovo o desiatky tisíc eur drahšie.
Zdroj: Autobild.de, Autoforum.cz Michal Pospíšil