Svetová premiéra modelu Formentor VZ5: CUPRA oslavuje narodeniny predstavením svojho korunného klenotu.

Športová značky Cupra oslavuje tri roky svojho pôsobenia na  automobilovom trhu a pri tomto jubileu urobila svojim zákazníkom radosť uvedením najvýkonejšej verzie Cupra  Formentor VZ5 skrývajúci pod kapotou 5-valec od Audi.

O tomto agregáte sa už dlhšie špekulovalo či SEAT, resp. Cupra zaradí tento agregát do modelu Formentor.  A nakoniec ako vidíme  2,5-litrový motor TSI (známy z Audi RS 3 a RS Q3), ktorý poskytuje maximálny výkon 390 koní (287 kW)/ 5700-7000 ot.min-1 a maximálny krútiaci moment 480 Nm/2 250ot.min-1 , sa stal v modeli Formentor realitou (V porovnaní s  verziou Audi RS Q3 je však  naladený tak, že má motor o 10 koní menej).

Uvedený výkonný motor je spriahnutý  so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom DSG, ktorý prenáša jeho silu na všetky štyri kolesá. Vďaka tejto kombinácii dosahuje Cupra Formentor VZ5 rýchlosť 100 km/h za iba 4,2. Maximálnu rýchlosť je obmedzená na 250 km/h. K športovému zážitku  za jazdy prispieva nielen výkonný motor, ale aj adaptívny podvozok (DCC) s možnosťou 15 úrovni naladenia, ktorý  je  v tomto prípade o 10 milimetrov nižší ako pri Cupre Formentor VZ s 310k.

Cupra Formentor VZ5 (4)

Formentor VZ5 sa líši od ostatných verzii nielen výkonnejším motorom, nižším podvozkom, ale aj vizuálne agresivnejšim vzhľadom. Poznávacími znakmi na exteriéri  sú: prepracovaný predný nárazník s novou mriežkou a nový výfukový systém so štyrmi koncovkami výfuku v medenej farbe. Novinkou sú taktiež širšie pneumatiky ako ma bežný Formentor a  šesť-piestové brzdové brzdy Akebono, ukrývajúce sa za 20“ koelsami. V interiéri zas škrupinové športové predné  sedadlá.

Príchod uvedeného modelu do predaja sa očakáva v štvrtom štvrťroku 2021, ktorý bude vyrobený v limitovanej sérii 7.000 kusov. Pri jeho svetovej premiére Dr. Werner Tietz, člen predstavenstva pre výskum a vývoj povedal: „Cupra Formentor VZ5 je ultimatívnym príkladom vysoko výkonného vozidla so spaľovacím motorom pre automobilových nadšencov. Verziou VZ5 sme dosiahli niečo, čo od nás mnohí ľudia neočakávali. Tento automobil je našim korunným klenotom a je jedným z najlepších príkladov úzkeho prepojenia medzi pretekovou traťou a cestou, pretože nám ho pomohli vytvoriť naši továrenskí jazdci Mattias Ekström a Jordi Gené.“

                                                                      Text: Lukáš Vajda+Foto:Cupra

Reklama