Nová vlajková loď Citroën C5 X prichádza s netradične poňatou karosériou, ktorá kombinuje dva druhy modelov, zvýšeným postojom typ modelu SUV a pretiahnutou zadnou častou typ modelu kombi. Niečo na spôsob VW Passat Alltrack či Audi A6 Allroad.
Svojrázny vzhľad exteriéru nadväzuje na extravagantný koncept Cxperience z roku 2016, zatiaľ čo interiér napĺňa všetko, čo v súčasnosti Citroën ponúka. K dispozícii je 12-palcová dotyková obrazovka pre úplne nový infotainment My Citroën Drive Plus a veľkorysý head-up displej s premietaním informácii priamo na čelné sklo. Na palube je tiež plne digitálny prístrojový štít a taktiež samostatné fyzické ovládacie manuálne ovládače pre nastavenie klímatizácie.
S dĺžkou 4 805 milimetrov, šírkou 1 865 mm a výškou 1 485 mm je nový model C5 X menší ako jeho nemeckí konkurenti. Využívajúc rázvor s dĺžkou 2 785 mm, poskytuje nadpriemerný priestor na zadných sedadlách. Pre batožinu ponúka 545 litrov batožinového priestoru za zadnými sedadlami, ktorý je možné po sklopení zadných sedadiel zväčšiť na 1 640 litrov pri rovnej podlahu.
Plug-in hybrid a odpruženie Citroën Advanced Comfort
V ponuke budú benzínové motory ( dieslové nebudú v ponuke), a ako Citroën zdôrazňuje aj plug-in hybridné hnacie ústrojenstvo s výkonom 225 koní a viac ako 50 kilometrov dojazdu. S vypnutým spaľovacím motorom môže model PHEV jazdiť rýchlosťou až 135 km / h, čo je viac, ako väčšina z nás niekedy bude potrebovať.
Prirodzenou súčasťou výbavy modelov Citroën C5 X aj odpruženie Citroën Advanced Comfort. Plug-in hybridná verzia modelu Citroën C5 X posúva komfort vďaka adaptívnym tlmičom Citroën Advanced Comfort ešte ďalej. Ponúkajú na výber spomedzi troch režimov, technológiu progresívnych hydraulických dorazov Butées Hydrauliques Progressives a vďaka tomu dokážu plávať nad cestou a zároveň presvedčivo prechádzať zákrutami.
Citroën C5 X sa bude vyrábať v Číne ( aj pre Európu) a predávať sa začne v Európe v druhej polovici roka.
Text: Michal Pospíšil Foto: Citroën