Citroën tradične predstavuje dve silné stránky: dizajn a pohodlie. Štúdia Citroën 19_19 Concept kombinuje obidve vlastnosti veľkolepým spôsobom.
Originálny dizajn čerpá nápady v letectve – napríklad neobvyklá silueta kabíny pripomínajúca pretiahnutým trupom a tmavým presklením kabínu malého lietadla. Citroën 19_19 Concept postavený na štyroch obrovských kolesách pôsobí ako lietajúci koberec, ktorý dodáva štvorčlennej posádke pocit, že s autom sa nejazdí ale letí ponad vozovku. 30 palcové kolesá umiestnené v rohoch karosérie vytvárajú pocit, akoby bola karoséria zavesená vo vzduchu na kolesách. K plavnému a nadmieru pohodlnému cestovaniu prispieva taktiež podvozok využívajúci elektronicky ovládané tlmiče s progresívnymi hydraulickými dorazmi ( použite v aktuálnych sériových modeloch) ako aj samostatné sedadlá v štýle komfortnej obývačky. Napríklad aj tým, že sedadlá dostali tvar podobný lehátku. Takto disponované sedadlá bolo možné umiestniť vďaka vnútornému priestoru, ktorý ťaží predovšetkým z veľkého rázvoru s dĺžkou až 3,1 m.
Štúdia 19_19 Concept je elektromobil. Pohon zaobstarávajú dva elektromotory — jeden vpredu a druhý vzadu, čo vytvára pohon všetkých kolies. Celkový výkon 340 kW (462 k) a krútiaci moment 800 Nm zabezpečujú vozidlu zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5 sekúnd a maximálnu rýchlosť 200 km/h. Citroën 19_19 Concept má ambíciu presvedčiť, že s dojazdom 800 km (WLTP) sa aj dlhšie trate dajú absolvovať s elektrickým pohonom. Pre zvýšenie komfortu užívania sa batérie s kapacitou 100 kWh môžu nabíjať aj bezdrôtovou indukčnou technológiou a to počas státia ( za 20min) ako aj za jazdy podľa toho, ako to umožní infraštruktúra.
Pri šoférovaní má vodič vďaka head-up displeju vždy všetky informácie, ktoré sú, k dispozícii – konvenčný prístrojový panel neexistuje. Futuristická štúdia 19_19 Concept dostala v rámci výbavy aj technológiu autonómnej jazdy, ktorá umožňuje, aby vodič pokojne odovzdal všetky povinnosti spojené so šoférovaním vozidlu. Na diaľniciach alebo v dopravných zápchach vozidlo prevezme volant v autonómnom režime. Súčasťou výbavy je aj umelá inteligencia v podobe Osobného asistenta zapracovaného do vozidla. Ovláda vozidlo vo fázach autonómnej jazdy a komunikuje s pasažiermi prostredníctvom prediktívnych a proaktívnych systémov, ktoré dokážu predvídať potreby posádky. Taktiež dokáže rozpoznávať hlasové povely vyslovené prirodzenou rečou. Hlasové ovládanie začína “Hello Citroën” a je založené na spolupráci medzi firmou Groupe PSA a Silicon Valley SoundHound Inc.
Štúdia 19_19 Concept je odpoveďou značky Citroën na výzvy cestovania v budúcnosti. Svetu sa prvý raz predstaví 16. mája 2019 v Paríži na podujatí VivaTech.