BYD sa chce etablovať v celej Európe s cieľom získať 5% podiel na trhu elektrických áut. A to ešte pred spustením výroby v novom závode, ktorý bude umiestený v Maďarsku.
Čínska automobilka predáva svoje modely na vybraných európskych trhoch od roku 2021 a minulý rok predala na celom kontinente 15 644 vozidiel. Zatiaľ je to len malý zlomok z 3 miliónov vozidiel EV a PHEV, ktoré spoločnosť BYD dodala minulý rok po celom svete. Značka BYD v Európe však len začína a má pred sebou veľké plány.
„V tomto regióne len začíname a zisťujeme, ako Európania reagujú na technológiu, produkty a služby BYD,“ povedal Shu pre Auto News. „Európsky trh je celkom odlišný od veľkého trhu, ako je napríklad Čína a USA, ktoré majú jednu legislatívu a jeden jazyk. Preto máme pre rôzne trhy jednotlivých krajín rôzne ciele, ale pre Európu ako celok plánujeme dosiahnuť 5-percentný podiel na predaji elektromobilov ešte pred spustením výroby v Maďarsku.“
Automobilka verí, že jej závod v Maďarsku zohrá významnú úlohu v expanzii na európskom trhu tým, že bude poskytovať rýchlejšie dodávky a budovať väčšiu dôveru medzi spotrebiteľmi.
“Naším cieľom je stať sa európskou spoločnosťou a nie čínskou spoločnosťou, ktorá podniká v Európe,” povedal Shu. „Keď tu začneme vyrábať, použijeme síce iba našu technológiu z Číny, ale práca sa bude vykonávať v miestnej továrni s využitím miestnej pracovnej sily a lokalizovaného dodávateľského reťazca.“
Maďarský závod bude mať spočiatku kapacitu na výrobu 150 000 vozidiel ročne, no neskôr sa táto kapacita zdvojnásobí na 300 000.
Zdroj: BYD Lukáš Vajda