Nemecká automobilka BMW krátko pred koncom roka oslávila dôležitý míľnik, dodanie svojho miliónteho elektrifikovaného vozidla.
Pieter Nota, člen predstavenstva BMW AG zodpovedný za zákazníkov, značky a predaj, odovzdal dňa 6. decembra v priestoroch BMW Welt novému majiteľovi jubilejné vozidlo, model BMW iX xDrive40 (Spotreba el. energie: 22,5 – 19,3 kWh/100 km podľa WLTP). K autu mu spoločnosť pribalila aj špeciálny bonus. Zákazník dostal nielen kľúče od svojho nového vozidla, ale aj nabíjaciu skrinku BMW Wallbox vrátane montáže pre bezpečné a pohodlné domáce nabíjanie, ako aj kredit s prístupom k celoeurópskej nabíjacej sieti so službou BMW Charging.
2 milióny áut na čisto elektrický pohon do roku 2025
BMW oslavuje dodaním miliónteho elektrifikovaného vozidla dôležitý míľnik. Toto číslo zahŕňa mix plug-in hybridov a vozidiel na čisto elektrický pohon. Podľa obchodného riaditeľa Pieter Nota je z 1000 000 predaných elektrifikovaných vozidiel cca 70 percent s plug-in hybridným pohonom a 30% na čisto elektrický pohon.
„Vďaka nášmu neustále sa rozširujúcemu sortimentu produktov si stanovujeme ambiciózne predajné ciele, a to najmä pre plne elektrické vozidlá: v roku 2022 sa vynasnažíme zdvojnásobiť tohtoročný predaj. Do roku 2025 dodá spoločnosť BMW Group zákazníkom približne dva milióny plne elektrických vozidiel. Očakávame, že minimálne každé druhé predané vozidlo od spoločnosti BMW Group bude do roku 2030 plne elektrické,“ pokračoval Nota. K naplneniu tohto ambiciózneho plánu prispeje celý rad pripravovaných elektrických noviniek.
Veľký záujem o BMW iX a i4
Spoločnosť BMW Group uviedla na trh v polovici novembra dve kľúčové inovačné vlajkové lode, modely BMW iX a BMW i4. Obe vozidlá zákazníci z celého sveta prijímajú veľmi pozitívne, čo sa odráža aj v množstve nových objednávok zo všetkých regiónov planéty.
V priebehu budúceho roka rozšíri BMW Group svoj elektrifikovaný produktový rad o plne elektrické verzie BMW radu 7 a BMW X1.
BMW radu 5 pribudne do elektrického portfólia v roku 2023. Nasledovať budú nástupca MINI Countryman a plne elektrický Rolls-Royce Spectre. Do roku 2023 bude mať spoločnosť už aspoň jeden plne elektrický model na cestách v približne 90 percentách svojich súčasných trhových segmentov. V priebehu nasledujúcich desiatich rokov plánuje BMW uviesť na cesty celkovo asi desať miliónov plne elektrických vozidiel.
Od polovice dekády výrazne prispejú k objemom predaja spoločnosti BMW Group aj vozidlá s označením Neue Klasse, ktoré sú nekompromisne zamerané na elektrický pohon.
Produktové portfólio MINI bude už začiatkom 30. rokov 21. storočia výlučne čisto elektrické a od roku 2030 bude čisto elektrickou značkou aj Rolls-Royce. Plne elektrické budú aj všetky nové modely od BMW Motorrad v oblasti mestskej mobility.
Úspešné rozbehnutie elektromobility bude závisieť od rýchleho a komplexného rozšírenia nabíjacej infraštruktúry. Výrazným spôsobom k tomu prispieva aj spoločnosť BMW Group. „Elektromobilita si vyžaduje komplexné myslenie a implementáciu. Preto našim zákazníkom neponúkame len vysoko atraktívne elektrifikované automobily. Spolu s nimi zabezpečujeme, aby bolo nabíjanie jednoduché a pohodlné. Náš záväzok pokrýva celý hodnotový reťazec: od presvedčivých produktov a služieb, cez strategické investície, až po budovanie našej vlastnej firemnej nabíjacej infraštruktúry,“ hovorí Dr. Andreas Aumann, vedúci oddelenia Strategického produktového manažmentu v spoločnosti BMW Group.
Služby BMW Charging a MINI Charging poskytujú zákazníkom prístup k jednej z najväčších európskych nabíjacích sietí, ktorú tvorí viac ako 250 000 nabíjacích bodov. S tarifou Active od BMW a MINI Charging budú zákazníci zúčtovaní podľa atraktívnej pevnej sadzby špecifickej pre daný trh, ktorá zaisťuje úplnú transparentnosť.
BMW so svojimi nástennými nabíjačkami Wallbox ponúka aj rôzne riešenia pre nabíjanie v domácnosti. Súčasťou celoeurópskej vysokovýkonnej nabíjacej siete IONITY, do ktorej súčasní akcionári a nový investor BlackRock investujú celkovo 700 miliónov eur navyše na rozšírenie siete, sa stávajú aj roamingový partnerský agregátor Hubject a strategický poskytovateľ mobility Digital Charging Solutions GmbH.
Spoločnosť BMW Group tak vlastní podiely v troch spoločnostiach, ktoré budú zohrávať kľúčovú úlohu v pokračujúcom rozširovaní elektromobility. S viac ako 5 000 nabíjacími miestami prevádzkuje spoločnosť BMW Group aj jednu z najväčších nemeckých firemných nabíjacích sietí.
Zdroj: BMW (tlačová správa) Michal Pospíšil