Elektrická štúdia Škody Vision E absolvovala premiéru na autosalóne v Šanghaji.
Pre automobilku Škoda ide o prvé SUV poháňané výlučne na elektrický pohon. Vision E je postavené na koncernovej platforme MEB (Modularer Elektrifizierungsbaukasten) vyvinutej špeciálne len pre elektromobily. Karoséria pripomínajúca kupé je 4668 mm dlhá, 1924 mm široká a 1591 mm vysoká. Rázvor činí 2851 mm (pre porovnanie KodiaQ 2791 mm).
Interiér Vision E je štvormiestny. Uprostred digitálnej prístrojovej dosky sa nachádza hlavný displej. Pasažieri na zadných sedadlách majú k dispozícii taktiež vlastné obrazovky, vďaka ktorým môžu nastavovať určité funkcie vozidla a infotainmentu.
Pohon všetkých štyroch kolies zabezpečuje dvojica elektromotorov s výkonom 225 kW s dojazdom 500 kilometrov na jedno nabitie. Maximálna rýchlosť je stanovená na 180 km/h. Lítium-iónový akumulátor je možné nabiť na 80 percent kapacity za zhruba 30 minút.
Jednou z predností Vision E je možnosť takmer plne autonómnej jazdy. za pomoci rôznych senzorov a kamier tak dokáže prechádzať celé úseky diaľnic, pohybovať v kolónach, držať sa v jazdnom pruhu a predbiehať, vyhľadávať parkovacie miesta a bez zásahu vodiča do nich zaparkovať a vyparkovať.
Ďalej sú zaujímavé systémy ako Eye Tracking, ktorý pomocou kamery neustále sleduje pohyb očí vodiča. Systém Heart Rate Monitor zase po celú dobu sleduje pulz vodiča a vie ho upozorniť pri pravdepodobnosti infarktu. Pokiaľ u vodiča skutočne dôjde k zdravotným problémom, prevezme vozidlo riadenie, samé zastaví a privolá záchrannú službu.