Jazda s elektrickým pohonom u Audi predstavuje pôžitok z jazdy, ktorý nevyžaduje obmedzovanie od vodiča z pohľadu dojazdu.
Značka to bude demonštrovať štúdiou Audi e‑tron quattro concept, ktorú predstaví na medzinárodnom autosalóne (IAA) vo Frankfurte. Športové SUV poskytuje náhľad na prvý veľkosériový model Audi s elektrickým pohonom.
Audi e‑tron quattro concept je vozidlo od základu koncipované ako elektromobil. Štúdia je skonštruovaná podľa koncepcie „Aerosthetics“ od Audi: kombinuje technické opatrenia na zníženie aerodynamického odporu s kreatívnymi dizajnovými riešeniami. Pohyblivé aerodynamické prvky na prednej časti karosérie, bokoch a zadnej časti karosérie zlepšujú obtekanie automobilu vzduchom. Aerodynamicky optimalizovaná podlaha je zospodu kompletne uzavretá. S hodnotou koeficientu aerodynamického odporu 0,25 má štúdia novú najlepšiu hodnotu v segmente SUV. Tá prispieva k veľkému dojazdu vyše 500 kilometrov.
Štúdia je skonštruovaná na báze modulárnej stavebnice komponentov s pozdĺžne uloženým motorom MLB druhej generácie, ktorá umožňuje veľkú variabilitu v oblasti pohonu a usporiadania mechanických komponentov. Dĺžkou leží medzi sériovými modelmi Audi Q5 a Q7. So svojou typickou karosériou SUV a nízkou kabínou, pripomínajúcou kupé, Audi e‑tron quattro concept pôsobí veľmi dynamicky. Kabína posádky poskytuje miesto štyrom osobám. Veľká lítiovo-iónová trakčná akumulátorová batéria je uložená medzi nápravami a pod kabínou posádky. Táto poloha zabezpečuje nízke ťažisko a vyvážené rozloženie hmotnosti na nápravy, čo prispieva k vyváženým jazdným vlastnostiam.
Pri konštrukcii pohonu Audi využíva skúsenosti, získané s elektricky poháňaným športovým automobilom Audi R8 e‑tron. Tri elektromotory – jeden na prednej náprave a dva na zadnej náprave – poháňajú Audi e‑tron quattro concept. Tým je prvým rýdzo elektrickým modelom quattro – e‑tron quattro.
Najnovšia technika akumulátorovej batérie a špičková aerodynamika zabezpečujú dojazd vyše 500 kilometrov