Kodiaq, uvedený na trh v roku 2016, bol nielen prvým veľkým SUV značky Škoda, ale bol aj jeho najúspešnejším SUV modelom. Do dnešného dňa sa predalo viac ako 792 000 kusov. Teraz bola predstavená 2. generácia s ambíciou nadviazať na úspešné predajne čísla svojho predchodcu.
Nová Škoda Kodiaq sa konečne ukázala po úmorne dlhej uvádzacej marketingovej kampani. Stredne veľké SUV, má inovovaný vonkajší dizajn a prepracovaný interiér. Po dlhom čase je konečne k dispozícii v rámci pohonných jednotiek aj plug-in hybrid.
Ak sa na toto nové auto pozriete spredu, nezdá sa, že by sa radikálne líšilo od odchádzajúceho modelu. Stále má dizajn delených svetlometov a štandardne sú LED (v ponuke aj Matrix najnovšej generácie). Samotné svetlomety sú však o niečo elegantnejšie ako predtým a mriežka (na želanie svietiaca) je o niečo širšia a impozantnejšia. Niektoré verzie majú aj LED pásik prechádzajúci cez prednú mriežku.
Pri pohľade zboku má tento nový Kodiaq veľmi podobnú hranatú siluetu ako aktuálna verzia. Je však približne o šesť centimetrov dlhšia, čo by malo pomôcť vnútornému priestoru. Zliatinové disky začínajú na 17-palcových, pri modeloch s vyššou výbavou je možné mať Kodiaq postavený aj na 20 palcových kolesách.
Na zadnej časti auta je vidieť najväčšiu zmenu s úplne novým dizajnom zadných svetlometov a svetelnou lištou prechádzajúcou cez celú šírku batožinových dverí. Všetky verzie majú tiež elegantný strešný spojler a názov Škoda namiesto loga značky na dverách batožinového priestoru.
Je dlhší +61 mm, má väčší kufor a aj sedem sedadiel
Dĺžku vozidla pri bočnom pohľade nezdôrazňuje len dizajn, vozidlo skutočne narástlo o 61 mm na celkových 4 758 mm (čo je o 220 mm viac ako má VW Tiguan). Na šírku má vozidlo 1 864 mm a výška zostala skoro rovnaká s hodnotou 1.659 mm. Priestrannosti interiéru však dodáva aj rázvor náprav 2 791 mm.
Vďaka zväčšenej dĺžke je za vyklopeným tretím radom sedadiel, ktorý samozrejme zostáva v ponuke, 340 litrov priestoru, o 70 l viac ako doteraz. V päťmiestnom usporiadaní 845 litrov (o 80 l viac ako predchodca) a v dvojmiestnom 2 035 l (o 30 l viac). Päťmiestna varianta má objem batožinového priestoru v základnom usporiadaní 910 litrov (o 75 l viac).
Pracovisko vodiča
Pred vodičom sa nachádza 10-palcový virtuálny kokpit. Základná verzia má 10,4-palcový dotykový displej infotainmentu, za príplatok môžete zvoliť aj 13-palcový monitor. Pod ním čaká skutočná inovácia: Škoda Smart Dials, tri otočné ovládače s integrovaným displejom a každý s priemerom 32 milimetrov. Dobré riešenie pre kombináciu digitálnych displejov s analógovými ovládacími prvkami.
Dva vonkajšie otočné spínače ovládajú teplotu, vyhrievanie sedadiel a ventiláciu sedadla vodiča a spolujazdca. Rôzne funkcie je možné zmeniť dlhým stlačením ovládača. Ak chcete napríklad nastaviť teplotu, jednoducho otočte ovládačom.
Prvýkrát je Kodiaq k dispozícii aj s hybridnou technológiou
Plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo verzie Kodiaq iV ponúka maximálny systémový výkon 150 kW (204 k) a čisto elektrický dojazd viac ako 100 km v režime WLTP. Mild-hybridná technológia je k dispozícii pre základný motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k). Ponuku dopĺňa benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 150 kW (204 k) a dva varianty naftového motora 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Vrcholný benzínový motor a vrcholný naftový motor sa štandardne dodávajú s pohonom všetkých kolies. Všetky motory sú spojené s automatickou prevodovkou DSG.
Premiéra nového adaptívneho podvozku DCC Plus
Kodiaq druhej generácie je na želanie k dispozícii s novým adaptívnym podvozkom DCC Plus. Táto nová verzia využíva dva nezávisle ovládané ventily na oddelenie odskokového a kompresného stupňa pruženia. Predtým boli obe funkcie ovládané spoločným ventilom. Nová generácia umožňuje rýchlejšie nastavenie tlmenia a širší rozsah tlmiacich charakteristík. Vodiči a cestujúci si všimnú rozdiel v podobe rýchlejšej odozvy, lepšej jazdnej dynamiky a zvýšeného komfortu. Svetlá výška s DCC Plus zostáva rovnaká ako pri štandardnom odpružení.
Druhá generácia modelu Škoda Kodiaq prináša celý rad nových asistenčných systémov
Spektrum siaha od asistenta pri odbočovaní, ktorý pomáha predchádzať nehodám pri odbočovaní na križovatkách, až po parkovanie na diaľku, ktoré umožňuje parkovať prostredníctvom mobilnej aplikácie. Viaceré systémy, ktoré boli k dispozícii už v prvej generácii, ako napríklad asistent zmeny jazdného pruhu a núdzový asistent, sa dočkali výrazných funkčných vylepšení. O maximálnu pasívnu bezpečnosť cestujúcich sa stará až deväť airbagov.
Uvedenie na trh
Druhá generácia Škody Kodiaq príde na trh v roku 2024.
Zdroj: Škoda (TS)
Michal Pospíšil