Ohromujúci EL1 inšpirovaný Quattrom je dielom Marcusa Holzingera, bývalého dizajnéra exteriéru VW, ktorý založil ELegend v roku 2021.

Sport quattro je späť! Ale nie od Audi. Malý bavorský výrobca športových áut Elegend oživuje so svojím EL1 ducha Audi Sport quattro. Pod kapotou ale nie je päťvalcové turbo, ale elektrická technika s výkonom cez 800 koní. E-športiak sa začne vyrábať od roku 2024, no bude sa dodaných len 30 exemplárov za cenu 1060 000 eur.

Audi Quattro kupé, uvedené na trh v roku 1980, je automobil, ktorý „zmenil svet“. Až do Quattra bol pohon všetkých kolies považovaný za užitočný len pre terénne vozidlá. Ale Quattro, ktorého trakcia na všetkých cestách a za každého počasia mu umožnila úplne ovládnuť majstrovstvá sveta v rely v ére skupiny B, ukázalo, že pohon všetkých štyroch kolies môže ešte viac zrýchliť vysokovýkonné cestné autá. Existuje len málo moderných vysokovýkonných áut, od Toyoty GR Corolla cez Porsche 911 Turbo S, Tesla Model S Plaid až po Bugatti Chiron, ktoré sa nespoliehajú na pohon všetkých kolies, ktorý im dodáva zrýchlenie, zatáčanie a brzdenie ako z iného sveta.

Nie je teda žiadnym prekvapením, že ELegend EL1, elektricky poháňaná pocta kupé Audi Sport Quattro s krátkym rázvorom, ktoré bolo uvedené na trh v roku 1984, z 21. storočia, má pohon všetkých kolies. Na rozdiel od Sport Quattro však systém pohonu všetkých kolies ELegend EL1 nie je symetrický: zadné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 603 koní, zatiaľ čo predné kolesá poháňa elektromotor s výkonom 201 koní. Nemusíte mať vodičský talent Waltera Rohrla, aby ste prinútili EL1 driftovať.

Pohotovostná hmotnosť len 1790 kilogramov a viac ako 800 koní

Napriek puristickému vonkajšiemu vzhľadu na vás v interiéri stále čaká niekoľko komfortných prvkov: Elektromobil bude vybavený klimatizáciou, elektrickým ovládaním okien, parkovacími senzormi a infotainmentom. Podvozok by mal byť nastaviteľný v troch režimoch a na želanie má mať funkciu zdvihu pre parkovacie domy a spomaľovače. Napriek športovému dizajnu a iba 1 790 kilogramom pohotovostnej hmotnosti sa cestujúci nemusia vzdať komfortu. Pirtom jeho jazdné výkony sú posobivé. Maximálna rýchlosť je vraj 300 km/h, no zaujímavejšie je zrýchlenie: z 0 na 100 km/h by to malo ísť len za 2,8 sekundy, dvestovka je podľa výrobcu prelomená po 7,5 sekundách.

800-voltová technika

Rovnako ako Porsche Taycan a Audi e-tron GT, aj EL1 využíva 800-voltovú technológiu, ktorá umožňuje rýchle nabíjanie výkonom až 200 kW. Batéria má kapacitu 80 kWh a mala by umožniť dojazd až 400 kilometrov (WLTP). Pri športovom štýle jazdy zostane táto vzdialenosť pravdepodobne zbožným prianím. Dve rýchle kolá na Nordschleife by mala táto el. retro verzia Audi Sport quattro zvládnuť bez nabíjania.

 

Zdroj: Elegend

Lukáš Vajda

Reklama