Podľa Zellmera na čínskom trhu panuje veľmi tvrdá konkurencia a automobilka by sa mohla viac zamerať na indický trh. Skupina Volkswagen, ktorej je Škoda Auto súčasťou, výroky nekomentovala, píše Reuters.
„Konkurencia je tam veľmi silná, s našimi čínskymi partnermi v spoločnom podniku zvážime, ako pokračovať,“ uviedol Zellmer. Podľa neho je tiež možné, že Škoda Auto na čínskom trhu zostane, ale zastaví výrobu vo svojom čínskom závode. Medzi perspektívne ázijské trhy patria pre automobilku zo skupiny Volkswagen India, uviedol Zellmer.
Vyhliadky na ruskom trhu sú podľa Zellmera veľmi neisté. Škoda Auto a celá skupina Volkswagen zastavili predaj a výrobu v tejto krajine po začiatku vojny proti Ukrajine. Rusko bolo v roku 2021 druhým najväčším trhom pre Škoda Auto s 90 000 predanými vozidlami. Finančný dopad rozhodnutia na tohtoročný prevádzkový zisk odhaduje Zellmer okolo 500 miliónov eur (12,5 miliardy korún).
Čína patrí k hlavným trhom mladoboleslavskej automobilky, predaje tam ale od roku 2019 prudko klesajú. Škoda Auto vlani podľa svojej výročnej správy v Číne predala na 71 000 vozidiel, čo bol jej štvrtý najväčší trh po Nemecku, Rusku a SR. Znamenalo to medziročný pokles o 60 percent. V rokoch 2018 a 2019 bola Čína najväčším trhom pre Škoda Auto. Predalo sa tam v roku 2018 zhruba 341 000 vozidiel av roku 2019 zhruba 282 000 vozidiel. K poklesu prispela aj pandémia covidu-19.
V septembri sa odbyt mladoboleboleslavskej automobilky v Číne medziročne zlepšil o tretinu, vývoj za prvé tri štvrťroky ale zostáva negatívny. Od januára do konca septembra automobilka predala v ázijskej krajine o 31 percent menej vozidiel ako v rovnakom období roku 2021. Naopak predaje v Indii sa v rovnakom období takmer zdvojnásobili. V tejto krajine Škoda Auto od januára do konca septembra predala 38 300 vozidiel, o 2000 áut viac ako v Číne.
Zdroj: Novinky.cz Lukáš Vajda