Je to desiata revízia dvojitej šípky od pôvodného dizajnu z roku 1919. Potom, ako VW, Škoda, Volvo, Renault, Dacia a Peugeot v posledných rokoch zmenili svoje logá, je Citroën ďalšou európskou automobilkou, ktorá aktualizuje svoju firemnú identitu.

Nové logo s dvojitou šípkou svojim vzhľadom predstavuje návrat k pôvodnému dizajnu z roku 1919, ktorý priniesol André Citroën a predstavuje desiatu zmenu za 103 rokov histórie značky. Známy a technický odkaz dvoch šípov, alebo deux chevrons, zostal odvtedy jadrom identity značky Citroën.

Elegantný nový znak označuje prechod a vývoj značky, pričom prvý raz sa ukázal koncom septembra na novej štúdii rodinného vozidla značky Citroën. Jeho verzie potom budú od polovice roku 2023 postupne niesť budúca produkcia a štúdie značky Citroën. Výrazný, vylepšený vertikálny ovál predstaví nový smer v dizajnovom jazyku, v ktorom sa vizuálne výrazný znak stane okamžite rozpoznateľným charakteristickým prvkom všetkých modelov automobilky Citroën. V ďalšom rade bude nové logo vo viacerých verziách implementované na sériových a koncepčných autách od polovice budúceho roka. Francúzska automobilka tvrdí, že pracuje na novom dizajnovom jazyku, vďaka ktorému bude odznak viditeľnejší, aby každý hneď vedel, že sa pozerá na Citroën. Podobne k tomu pristúpila aj sesterská značka Peugeot so svojím zväčšeným levom.

“Nič nás nerozhýbe ako Citroën”

Nové logo dopĺňa svieži program firemnej identity značky a vzhľad nového posolstva značky, ktorý sľubuje, že Nič nás nerozhýbe ako Citroën.

Vincent Cobée, generálny riaditeľ automobilky Citroën, hovorí: „Keďže sa púšťame do pravdepodobne najvzrušujúcejšej kapitoly našej slávnej 103-ročnej histórie, nastal ten správny čas, aby značka Citroën prijala moderný a aktuálny nový vzhľad. Naša nová identita je elegantným symbolom pokroku, keď našich zákazníkov fyzicky posúvame v odvážnych, na budúcnosť zameraných vozidlách, ktoré búrajú tradičné pravidlá odvetvia. Emocionálne robíme všetko pre to, aby celý ich zážitok, najmä prechod na elektrický pohon, bol cenovo dostupnejší, pohodlnejší a príjemnejší bez ohľadu na to, aké budú ich požiadavky a potreby. Naše dedičstvo inšpirácie spotrebiteľov odvážnymi a revolučnými vozidlami nám dáva energiu prijať iný, inkluzívnejší prístup k budúcej rodinnej mobilite a pevne veríme, že zákazníci, minulí, súčasní aj budúci, budú súhlasiť s tým, že nič nás nerozhýbe ako Citroën.“

Modrý odtieň farby Monte Carlo, inšpirovaný ikonickými automobilmi ako 2CV a DS, sa vráti nielen ako lak karosérie, ale aj ako súčasť identity značky pre predajne automobilov. Okrem toho „Infra-Red“ nahradí súčasný červený odtieň vo fyzických, tlačových a digitálnych aplikáciách.

Upravené logo s vertikálnym oválnym rámom, na ktorom sú umiestnené dvojité šípky („deux chevrons“ vo francúzštine”), vytvoril vlastný dizajnérsky tím Citroën s pomocou Stellantis Design Studio. Generálny riaditeľ Citroënu Vincent Cobée sa k vylepšenom znaku vyjadril ako o „elegantnom symbole pokroku“ na ceste k čisto elektrickej budúcnosti.

            Zdroj: Citroën                                                     Lukáš Vajda

Reklama