Nová, ôsma generácia BMW radu 5 absolvuje svoju premiéru v roku 2023. V ponuke bude od dieselu cez plug-in hybridy až po plne elektrickú verziu, tá však príde až v roku 2024.
BMW je zatiaľ skúpe na informácie, napriek tomu už niečo vieme o novom pripravovanom BMW radu 5. Výroba nového BMW radu 5 má odštartovať v lete 2023. V ponuke by mala byť v troch karosárskych verziách, sedan (interne G60) a kombi (G61) doplní predĺžený sedan (G68) špeciálne vyhradený pre čínsky trh. Ako prvé dorazí sedan, nové kombi 5 Touring sa má začať vyrábať až na jar 2024.
Nemal by mať mohutné kontroverzne ľadvinky
Veľa sa špekuluje o dizajne, ktorý sa aj naďalej ukrýva pod starostlivou vrstvou kamufláže špionážnych fotografii. Maskované prototypy však majú rysy typického sedanu, čo naznačuje, že BMW so siluetou trojpriestorovej päťky rozhodne nebude experimentovať. Vpredu sa pritom javia pomerne širokánske obličky, čo ale môže byť len skresľujúci prvok maskovania. Podľa všetkého však BMW 5 (G60) nepoužije kontroverzné mohutnejšie ľadvinky ako má rad 4 (viď ilustrácia akoby mohlo vyzerať nové BMW radu 5 podľa nemeckého Auto Motor und Sport)
Motory pre nové BMW 5
Podľa informácii, ktoré kolujú internetom, môžeme povedať, že motory prejdú rozsiahlou elektrifikáciou čo napokon napokon potvrdzujú aj prvé zachytené prototypy, ktorým medzi kamuflážmi nechýbajú nápisy Hybrid Test Vehicle.
Mild-hybridov, pri ktorých spaľovací motor dopĺňa malý elektromotor, tak pribudne, rovnako tak očakávajme viacero plug-in hybridov. Ten vrcholný podľa všetkého nahradí dnešné osemvalcové M550i xDrive. Osemvalec by podľa niektorých správ mohol v bežnej ponuke radu 5 skončiť, čo by znamenalo, že sa ponuka obmedzí výhradne na dvojlitrové štvorvalce a trojlitrové šesťvalce.
V ponuke aj čisto elektrická verzia BMW i5
Istotou už je aj príchod čisto elektrického BMW i5. Po vzore menšieho i4 pritom ponúkne rôzne výkonové deriváty na oslovenie rôznorodej klientely. Konkrétne sa bez bližších detailov špekuluje o variantoch i5 eDrive40, i5 xDrive40 a vrcholnom i5 M50.
Pri verziiách so spaľovacími motormi sa hovorí o benzínovom šesťvalci 540i alebo základnom turbodieseli 520d. Dorazia aj plug-in hybridy 530e, 530ex a M560ex. Čo sa stane s BMW M5 zatiaľ nie je jasné. Ten by sa totiž mal stať aj elektrifikovaným vozidlom. Hovorí sa dokonca o možnosti dvoch variantov, plug-in hybridný (M5, osemvalec+elektromotor 551kW/750k) a čisto elektrický (že by iM5?).
Technický základ by každopádne mala ešte poskytnúť platforma CLAR, známa z dnešnej generácie áut. Bude však ďalej upravená pre potreby hybridných derivátov. Novú podvozkovú platformu zameranú na elektromobilitu, môžeme očakávať až pri plne elektrickom i5 koncom roka 2024, najneskôr v roku 2025, ktorý by mohol byť tak prvým modelom na novej platforme. Ale to ešte nie je potvrdené.
Isté je, že plán BMW počíta s dodaním viac ako siedmich miliónov elektrifikovaných vozidiel do roku 2030, z ktorých dve tretiny budú potom čisto elektricky poháňané modely.
Zdroj: Auto Motor und Sport (ilustrácia) Lukáš Vajda