BMW sa rozhodlo pre modernizáciu modelového radu BMW 3, ktorá ma prispieť k zvýšeniu jeho konkurencieschopnosti v tomto segmente prémiových modelov.
Vynovený exteriér ostáva „klasický“
BMW radu 3 dostalo v rámci aktuálnej modernizácie vynovený exteriér, rozšírenú paletu farieb lakov karosérie a nových dizajnov zliatinových diskov kolies. Predná maska si zachováva prekvapujúco stále klasické ľadvinky (teraz viac široké), ktoré dostali dvojité pruhy a mierne zmenené obrysy – výsledok je, dovolíme si povedať, pekný. Nenájdeme tu delené svetlomety á la BMW 7 alebo mohutnejšie ľadvinky á la BMW M3. Toto oceňujeme, nakoľko si potencionálni záujemcovia a fanúšikovia značky BMW nemusia v tomto prípade zvykať na nové, podľa nás kontroverzne pôsobiace a nie práve vydarené dizajnové riešenia. Predné (štandardne s LED technológiou) a zadná svetlomety si zachovávajú svoj predošlý tvar, sú však o niečo tenšie. Predný a zadný nárazník dostal výraznejšie tvarovanie a zadné blatníky rozšírenie, ktoré pridávajú autu na športovom vzhľade. Úplne sa však kontroverzie pri navrhovaní vzhľadu dizajnéri značky BMW ani v tomto prípade nevzdali. Použitý dizajnový motív v tvare písmena L s čiernym krytím na prednom a zadnom nárazníku pôsobí prinajmenšom zvláštne.
Namiesto dvoch displejov jeden veľký zakrivený displej
Najvýraznejšie rozdiely sa nachádzajú v interiéri. BMW radu 3 je po BMW 2 Active Tourer druhým neelektrickým autom, ktoré má po novom pracovisko vodiča riešené tak, že má namiesto dvoch displejov jeden veľký zakrivený displej s dotykovým ovládaním. Pracovisko vodiča takto prichádza s iným stvárnením ako sme boli na značku BMW zvyknutí. V kokpite môžete vidieť jeden veľký displej, ktorý sa v skutočnosti skladá z dvoch displejov (12,3“ digitálny prístrojový štít pred vodičom a 14,9“ dotykový displej infotainmentu s najmodernejším operačným systémom iDrive 8 ) s miernym zakrivením smerom k vodičovi. Pre vodiča a cestujúcich je k dispozícii viac digitálnych funkcií, vrátane cloudového navigačného systému BMW Maps, ktorý je štandardom vo všetkých modeloch radu 3 2023. K dispozícii je aj 5G konektivita, s ktorou sa môže pripojiť a používať až 10 digitálnych zariadení.
Nové BMW radu 3 sa môže taktiež pochváliť pestrejšou a vylepšenou pestrejšou technologickou výbavu. Napríklad sa vylepšilo rozpoznávanie reči pomocou inteligentného osobného asistenta BMW, ktorý teraz dokáže otvárať a zatvárať okná a strešné okno a nastavovať ovládanie klimatizácie pomocou prirodzenej reči.
Ponuka motorov ostáva rovnaká
Ponuka motorov ostáva rovnako široká ako pri verzii pred faceliftom, v ponuke nechýbajú zážihové a vznetové motorizácie, 5 motorov s mild hybridnou technológiou, plug-in hybridy a ani šesťvalce – vrátane M Power motorizácie. Pohon všetkých kolies xDrive zostáva voliteľnou súčasťou v rámci celej ponuky motorizácii, štandardne je tento model, vrátane základných verzii 318d, vybavený osemstupňovou automatickou prevodovkou.
Zdroj: BMW Lukáš Vajda