Po štyroch rokoch od svojho uvedenia a predaných pol milióna kusov prichádza Škoda Karoq s faceliftom, ktorý má napomôcť udržať jeho konkurencieschopnosť v mimoriadne náročnom segmente kompaktných crossoverov.
Na fotografiách vidíme, že došlo po vizuálnej stránke, len na kozmetické zmeny. Na prvý pohlaď odpredu je vidieť výraznejšiu prednú masku, pozmenený tvar svetlometov a predný nárazník, ktorý bol upravený nielen kvôli dizajnu, ale aj zlepšeniu aerodynamiky. Rovnako aj vzadu, kde nový Karoq dostal zadný nárazník s úpravou pre optimalizované prúdenie vzduchu. Špičková verzia dostala po prvýkrát Matric-LED svetlomety, tak ako dostal faceliftovaný Superb a Kodiaq, ako taktiež Octavia štvrtej generácie.
Vďaka týmto úpravám klesol koeficient aerodynamického odporu na 0,30, čo predstavuje zlepšenie o deväť percent. K tomu prispievajú aj optimalizované zliatinové kolesá s veľkosťou od 17 do 19 palcov.
V interiéri taktiež došlo k zmenám. Pracovisko vodiča dostalo štandardne digitálny prístrojový panel a podľa úrovne výbavy 8“ alebo 10,25“. Na stredovej konzole môžu byť umiestené infotainmenty Bolero a Amundsen v 8 dotykovej dotykovej obrazovke a Columbus vo väčšej 9,2 palcovej dotykovej obrazovke. Samotná kabína bude tiež vybavená novými dekoráciami a k prírode šetrnejšími, recyklovateľnými ECO materiálmi.
Ďalej sa po novom predstavuje rozšírené ambientné osvetlenie v 10 farbách a možnosť výberu medzi chrómovým a klavírnym čiernym obložením v závislosti od verzie. Od špecifikácie Style a vyššie dostáva Karoq pamäťovú funkciu pre elektricky nastaviteľné sedadlo predného spolujazdca. Rovnako ako predtým aj teraz je v ponuke športovo ladená verzia Sportline (v ponuke je iba táto verzia s motorom 2.0 TSI 140 kW), ktorá sa prezentuje vlastným športovo ladenejším vzhľadom nielen zvonku, ale aj vo vnútri.
Moderné motory generácie Evo
Modernizovaná Škoda Karoq bude mať na výber päť moderných motorov generácie Evo, tri benzínové (1.0 TSI Evo 81 kW, 1.5 TSI Evo 110 kW a 2.0 TSI Evo 140 kW) a dva dieslové motory 2.0 TDI Evo 85 kW a 110 kW. Kombinovať ich je možné so 6stupňovým manuálom i sedemstupňovým DSG. K dispozícii bude aj pohon všetkých kolies, výhradne však s najvýkonnejšou motorizáciou.
Zdroj: Škoda Michal Pospíšil