Po štyroch rokoch od svojho uvedenia a predaných pol milióna kusov prichádza Škoda Karoq  s faceliftom, ktorý má napomôcť udržať jeho konkurencieschopnosť v mimoriadne náročnom segmente kompaktných crossoverov.

Na fotografiách vidíme, že došlo po vizuálnej stránke, len na kozmetické zmeny. Na prvý pohlaď odpredu je vidieť výraznejšiu prednú masku, pozmenený tvar svetlometov a predný nárazník, ktorý bol upravený nielen kvôli dizajnu, ale aj zlepšeniu aerodynamiky. Rovnako aj vzadu, kde nový Karoq dostal zadný nárazník s úpravou pre optimalizované prúdenie vzduchu. Špičková verzia dostala po prvýkrát  Matric-LED svetlomety, tak ako dostal faceliftovaný Superb a Kodiaq, ako  taktiež Octavia štvrtej generácie.

Vďaka týmto úpravám klesol koeficient aerodynamického odporu na 0,30, čo predstavuje zlepšenie o deväť percent. K tomu prispievajú  aj optimalizované zliatinové kolesá s veľkosťou od 17 do 19 palcov.

skoda-karoq-sportline-facelift - interier

 

V interiéri taktiež došlo k zmenám. Pracovisko vodiča dostalo štandardne  digitálny prístrojový panel a podľa úrovne výbavy  8“ alebo 10,25“. Na stredovej konzole môžu byť umiestené  infotainmenty Bolero a Amundsen v 8 dotykovej dotykovej obrazovke a Columbus vo väčšej 9,2 palcovej dotykovej obrazovke. Samotná kabína bude tiež vybavená novými dekoráciami a k prírode šetrnejšími, recyklovateľnými ECO materiálmi.

Ďalej sa po novom predstavuje rozšírené ambientné osvetlenie v 10 farbách a možnosť výberu medzi chrómovým a klavírnym čiernym obložením v závislosti od verzie. Od špecifikácie Style a vyššie dostáva Karoq pamäťovú funkciu pre elektricky nastaviteľné sedadlo predného spolujazdca. Rovnako ako predtým aj teraz je v ponuke športovo ladená verzia Sportline (v ponuke je iba táto verzia s motorom 2.0 TSI 140 kW), ktorá sa prezentuje vlastným športovo ladenejším  vzhľadom nielen zvonku, ale aj vo vnútri.

skoda-karoq-sportline-facelift -motory

Moderné motory generácie Evo

Modernizovaná Škoda Karoq bude mať na výber päť  moderných motorov generácie Evo, tri benzínové (1.0 TSI Evo 81 kW, 1.5 TSI Evo 110 kW a 2.0 TSI Evo 140 kW) a dva dieslové motory 2.0 TDI Evo 85 kW a 110 kW. Kombinovať ich je možné so 6stupňovým manuálom i sedemstupňovým DSG. K dispozícii bude aj pohon všetkých kolies, výhradne však  s najvýkonnejšou motorizáciou.

          Zdroj: Škoda                                                                Michal Pospíšil

Reklama