Spoločnosť Hyundai predstavila na autosalóne AutoMobility LA v Los Angeles model Hyundai Seven Concept – plne elektrické koncepčné SUV, ktoré je ukážkou budúceho sériového vozidla.
Hyundai len nedávno uviedol na trh Ioniq 5, ktorý by mal v roku 2022 doplniť elektrický sedan Ioniq 6. Veľké e-SUV s označením Ioniq 7 by malo nasledovať tieto modely v roku 2024. Kórejci práve predstaveným koncepčným modelom Hyundai Seven Concept ukazujú akoby mohol tento SUV model s elektrickým pohonom vyzerať.
Retro-futuristickom dizajnový štýl
Koncept Seven pokračuje v retro-futuristickom dizajnovom štýle, ktorým sa prezentuje Ioniq 5. Predná maska má okrem zvislých svetlometov zakomponované aj skryté svetelné pixelové jednotky, ktoré sa ukážu len keď sa rozsvietia. Zadná časť má taktiež LED pixely v 3D formáte, ktoré vytvárajú veľkú efektnú svietiacu horizontálnu plochu. Spätné zrkadlá sú nahradené krídlovými výčnelkami s kamerami. Dominantným prvkom sú proti sebe otvárajúce sa dvere, ktoré však zrejme produkčná verzia nedostane. Vďaka chýbajúcemu „B“ je nastupovanie a vystupovanie pohodlnejšie.
Postavený je na rovnakej špeciálnej elektrickej platforme e-GMP ako model Ioniq 5 a taktiež Kia EV6, nakoľko túto podvozkovú platformu zdieľajú obe automobilky Hyundai a KIA.
Interié ako útulný salónik
Interiér konceptu Seven Concept je veľmi futuristický a – ako to už pri študijnom vozidle býva –ktovie čo bude použité v sériovej výroby. Pri pohľade do kabíny vidíme, že vo vnútri sú k dispozícii tri rady sedadiel s otočnými sedadlami vpredu a netradične zakrivenou „lavicou“ pre tretí rad. Takáto koncepcia sedadiel pripomína útulný salónik.
Koncept je navrhnutý pre 4 úroveň autonómneho riadenia. Ak si riadite sami, robí sa to pomocou joysticku namiesto volantu, s ktorým sa dá koncepčné vozidlo skutočne riadiť. Veľká obrazovka spája infotainment a digitálny kokpit a možno ju ovládať hlasovým ovládaním .
Zatiaľ Hyundai neuverejnil technické parametre pohonnej jednotky, až na dojazd, t.j. 483 kilometrov a schopnosť dobíjať batériu po pripojení k 350 kW nabíjačke z 10-80% za 20-30 minút.
Zdroj: Hyundai Lukáš Vajda