Značka Volkswagen dnes v oficiálnej svetovej premiére predstavila svoje prvé elektrické SUV-kupé s označením ID.5.

Po Audi, ktoré má v ponuke model Audi Q4 e-tron Sportback podobného tvaru,  teraz aj Volkswagen, ako materská značka koncernu, prináša plne elektrické SUV-kupé založené na platforme MEB. Neskôr príde na rad aj mladoboleslavská značka Škoda s modelom Enyaq Coupe iV.

Volkswagen novým modelom ID.5 rozširuje svoju rodinu ID. Tým značka rozširuje elektrifikáciu svojej flotily nových vozidiel a súčasne vstupuje do nového segmentu trhu. ID.5 prichádza so všetkými najnovšími technológiami na palube. To zahŕňa prvky výbavy, ako je head-up displej s rozšírenou realitou, pomôcky pre vodiča, ako je adaptívny tempomat a asistent udržiavania v jazdnom pruhu, a bezdrôtové aktualizácie, aby sa zabezpečilo, že všetko zostane aktuálne. Nová generácia softvéru 3.0 umožňuje aktualizáciu a nahrávanie dodatočných funkcií “Over-the-Air”.

Elegantné SUV-kupé využíva nový ID.Software 3.0, ktorý napríklad zlepšuje nabíjací výkon a hlasové ovládanie. Využívaním flotilových dát a asistenčnými systémami novej generácie Volkswagen okrem toho robí ďalší krok smerom k automatizovanej jazde. Inovatívne asistenčné systémy ako Travel Assist využívajúci flotilové dáta z kompatibilných vozidiel vozového parku Volkswagen a signály z infraštruktúry v okruhu až 800 metrov umožňujú ešte pohodlnejšiu a predvídavejšiu jazdu. Nový voliteľný systém Park Assist Plus s funkciou pamäte dokáže automaticky robiť personalizované procesy parkovania.

VW ID.5- interier (1)

 

ID.5 je v podstate ID.4 kupé

Veľké dizajnové prekvapenie sa logicky nekoná. Zmenený predný nárazník, lakované obklady dverí a nová línia strechy odlišujú elektrické SUV-kupé od modelu ID.4. Špičkový model ID.5 GTX sa ďalej líši väčším otvorom na prívod vzduchu v nárazníku a sériovými svetlometmi IQ.Light LED-Matrix s adaptívnymi diaľkovými svetlami, ako aj 3D zadnými LED svetlami.

Musíte sa pozorne pozrieť, aby ste ID.5 odlíšili od ID.4. Po B stĺpik sú tieto autá až na spomínané dizajnové detaily v podstate rovnaké. Strecha na konci vozidla od B stĺpika výraznejšie klesá a prechádza do vysokej zadnej časti, kde je umiestnený zadný spojler, ktorý má poskytnúť VW aerodynamickú výhodu, celkový súčiniteľ odporu vzduchu je len 0,26. Jednou z výhod nového štýlu karosérie je aj uvedená mierne zlepšená aerodynamika, ktorá v porovnaní s ID.4 zvýšila maximálny dojazd vozidla – aj keď len mierne (cca 1,5 kilometer).

Štvordverové kupé je o dva centimetre nižšie ako SUV ID.4, ale aj o dva centimetre dlhšie. Napriek tvaru karosérie v štýle kupé má ID.5 výšku stropu kabíny nad zadnými sedadlami menšiu iba o 12 mm  oproti ID.4. Dlhý rázvor 2766 mm umožnil v kabíne s plochou podlahou bez stredového tunelu vytvoriť priestorové pomery na úrovni SUV vyššej triedy. Batožinový priestor má základný objem 549 litrov.

VW ID.5- kufor

ID.4 a ID.5 vyzerajú vo vnútri na pracovisku vodiča ako jednovaječné dvojčatá. Kupé preberá rovnaký kokpit s menším 6“ displejom digitálneho združeného prístroja a12“ veľkou dotykovou obrazovkou infotainmentu s ovládacími prvkami klimatizácie. Dodatočné informácie zobrazuje voliteľný inovatívny head-up displej s rozšírenou realitou, využívajúci celú plochu predného okna.

Nový softvér 3.0 prispel k zlepšeniu hlasového ovládania prirodzenou rečou (“Hallo ID.”). Systém hlasového ovládania je teraz doplnený funkciou učenia a umožňuje online prístup k informáciám uloženým v cloude. Na želanie môže byť interiér kabíny zvýraznený ambientným osvetlením s 30 nastaviteľnými farbami. Online služby We Connect poskytujú vodičovi dopravné informácie v reálnom čase, online aktualizácie máp, aktuálne informácie o nabíjacích staniciach, internetové rádio a ďalšie užitočné funkcie.

Batéria a pohon: dojazd až 520 km

Elektrické SUV-kupé značky Volkswagen s dĺžkou 4599 mm (ID.5 GTX: 4582 mm) sa začne predávať v roku 2022 s troma motorizáciami. Pri ID.5 zabezpečuje pohon elektromotor na zadnej náprave, ktorý má výkon 128 kW (174 k) alebo 150 kW (204 k), ID.5 GTX má pohon všetkých kolies dvoma elektromotormi, ktoré spolu poskytujú systémový výkon 220 kW (299 k).

VW ID.5 (3)

Všetky úvodné motorizácie ID.5 využívajú batériu s veľkou kapacitou 77 kWh, ktorá by mala stačiť na maximálny dojazd až 520 km. Na AC nabíjacej stanici alebo domácej nástennej nabíjačke je možné ID.5 nabíjať výkonom až 11 kW, avšak na rýchlonabíjacích staniciach ho možno nabíjať až 135 kW, čo dokáže doplniť dojazd 320 -390 km za približne 30 minút.

Nový Volkswagen ID.5 bude mať slovenskú premiéru 12. novembra v Moooncity e-mobility store v bratislavskom Auparku, kde bude vystavený do  28. novembra 2021. Rovnako ako ID.3 a ID.4, aj nový ID.5 sa bude vyrábať v závode Volkswagen v Zwickau.

           Zdroj: VW                                                                  Jozef Pospíšil

Reklama