Automobilka Hyundai predstavila model Bayon, úplne nový SUV crossover vytvorený špeciálne pre Európu. 

Nový Bajon zaujme výraznou prednou častou vozidla vďaka čomu ho odlíšite od ostatnej konkurencie na prvý pohľad. Prednú časť vozidla charakterizuje dominantná maska chladiča a trojdielne hlavné svetlomety spojené s otvormi na vstup vzduchu.

C-stĺpiky šípovitého tvaru v spojení s blatníkmi a ich obkladmi tvoria dynamickú líniu. Na dynamiku stĺpikov vzadu nadväzujú šípovité svetlá. Ich umiestnenie v rohoch tvorí široký postoj. Šírku umocňuje aj úzka horizontálna linka spájajúca zadné svetlá, pričom zo zadnej strany a bokov vytvára jeden celok. Hranaté línie nad zadnými blatníkmi umocňujú objem a tvoria svieže tvary. Moderný vzhľad dotvárajú full LED svetlá a smerovky.

Bayon je v ponuke s 15-palcovými oceľovými alebo so 16či 17-palcovými zliatinovými diskami kolies. K dispozícii bude celkom deväť farieb exteriéru, vrátane uvádzacej novej zelenej farby Mangrove Green. K niektorým lakom sa na požiadanie bude dodávať čierna strecha Phantom Black.

Farby exteriéru:

  • Zelená Mangrove Green Pearl [uvádzacia], na požiadanie čierna strecha Phantom Black
  • Čierna Phantom Black Pearl
  • Biela Polar White, na požiadanie čierna strecha Phantom Black
  • Strieborná Sleek Silver Metallic, na požiadanie čierna strecha Phantom Black
  • Mosadzná Elemental Brass Metallic, na požiadanie čierna strecha Phantom Black
  • Červená Dragon Red Pearl, na požiadanie čierna strecha Phantom Black
  • Tyrkysová Aqua Turquoise Metallic, na požiadanie čierna strecha Phantom Black
  • Sivá Aurora Grey Pearl
  • Modrá Intense Blue Pearl, na požiadanie čierna strecha Phantom Black

Nový Bayon merajúci na dĺžku  4 180 mm, šírku 1 775 mm a výšku 1 490 mm (alebo 1 500 mm so 17-palcovými diskami kolies), poskytuje podľa slov automobilky vynikajúci pomer medzi kompaktnými rozmermi a pohodlím. Rázvor má hodnotu 2 580 mm.

Pasažieri vpredu aj vzadu si vďaka veľkému priestoru na nohy užijú pohodlnú jazdu: prední pasažieri získali 1 072 mm miesta na nohy, zadní pasažieri majú k dispozícii priestor na nohy s hodnotou 882 mm. Svetlú výšku 183 mm (so 17’’ kolesami), viac ako väčšina vozidiel segmentu B. Pre batožinu je k dispozícii kufor s objemom 411 litrov.

Hyundai_Bayon_Interior_02

Moderný interiér

Interiér je v podstate prebratý z nového modelu Hyundai i20. Všetky verzie majú 10,25“ digitálny prístrojový štít a 8“ dotykový displej, resp. vo vyššej výbave 10,25“alternatívou, ktorá obsahuje navigáciu.

Dostupná výbava konektivity:

  • 10,25-palcová obrazovka Audio Video Navigation (AVN)
  • 8-palcová obrazovka Display Audio
  • 10,25-palcová digitálna prístrojová doska
  • Apple CarPlay a Android Auto (bezdrôtové s 8-palcovou obrazovkou Display Audio)
  • Audiosystém Bose Premium Sound System
  • Plocha na bezdrôtové nabíjanie
  • Tri USB konektory

Farebné vyhotovenia interiéru:

  • Čierna Full Black
  • Tmavá šedá Dark Grey + Svetlá šedá Light Grey
  • Tmavá šedá Dark Grey + zelené prešívanie a lišty Safari Green

Služby Hyundai Bluelink Connected Car

Model Bayon dostal najmodernejšiu verziu Hyundai Bluelink, takže užívatelia ťažia zo služieb Connected Car Services. Nové prvky Bluelink obsahujú Online navigáciu a nové Užívateľské profily. Novinku tejto generácie služieb Bluelink predstavuje zabudovaný kalendár. To znamená, že vodiči si môžu na obrazovke infotainmentu vozidla zrkadliť svoj kalendár Google alebo Apple. Ak schôdzka v kalendári obsahuje aj adresu, možno ju presunúť priamo do navigácie.

Zákazníci môžu s aplikáciou Bluelink kontrolovať polohu vozidla, na diaľku ho odomknúť či zamknúť a preveriť stav vozidla ako aj požadovanú údržbu alebo stav paliva.

Prvky Bluelink a služby LIVE:

  • Online navigácia: navigačný systém využíva vzdialené servery a zaručuje presnejšie plánovanie trasy
  • Služby Live Parking: poskytujú informácie o cenách parkovania na uliciach a dostupnosť voľných parkovacích miest
  • Zabudovanie kalendára: vodiči si môžu zosynchronizovať svoje Google alebo Apple kalendáre s vozidlom a systém ich bude navigovať priamo na plánované miesto schôdzky
  • Služby na diaľku: pomocou aplikácie Bluelink možno odomknúť/zamknúť vozidlo a skontrolovať jeho stav
  • Online hlasové ovládanie: prijíma jednoduché hlasové pokyny na pohodlné ovládanie viacerých prvkov ako napríklad klimatizácie či kúrenia
  • Nájdi moje auto: ak vodiči zabudli, kde zaparkovali, môžu takto nájsť svoje vozidlo,
  • Poslať do auta (POI): vyhľadávanie zaujímavých miest v okolí a zaslanie výsledkov do satelitnej navigácie vozidla
  • Bezpečnosť: Upozornenie na spustený alarm vozidla
  • Údržba: Diagnostika a stav vozidla (tlak v pneumatikách a airbagy), informácie o jazde

Hyundai_Bayon_exteriér-predná maska

Ponuka motorov aj s mild-hybridnou technológiou

Potencionálni záujemcovia si môžu vybrať nový Bayon zo štyroch zážihových motorov: V ponuke je jeden atmosférický štvorvalec 1,2 MPi 84k ( max. krútiaci moment 118Nm)  a tri verzie rovnakého 1,0-litrového trojvalcového preplňovaného motora: Jeden  1.0 T-GDi 100 a  1.0 T-GDi 100 k 48V a 1.0 T-GDi 120 k 48V s rovnakým max. krútiacim momentom 172 Nm. Posledné dva menovane sú vybavené 48V mild-hybridnou technológiou.

Základná motorizácia 1,2 MPi je spriahnutá s 5- st manuálom,  ostatne sú štandardne dodávané so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ktorá má dokonca softvér na podraďovanie prispôsobený otáčkam. Taktiež môžu byť spriahnuté so  sedemstupňovým automatom DCT.

Inak je prekvapujúce, že o 20 koni výkonnejšia verzia je  pri porovnaní akcelerácie z 0-100km/h len o malo rýchlejšia oproti slabšej motorizácie, konkrétne o 0,4 s (viď tabuľka).

Motor 1,2MPi 84k 1,0TGDi 100k 1,0TGDi 100k 48V 1,0TGDi 120k 48V
Max. výkon k/ot.min-1 84/6000 100/4500-6000 100/4500-6000 120/6000
Max. krút.moment Nm/ot.min-1 118/4200 172/1500-4000 172-4000 172-4000
Prevodovka 5M 6M-7DCT 6M-7DCT 6M-7DCT
Zrýchlenie z 0-100km/h (s) 13,5 10,7-11,7 10,7-11,7 10,4-10,4
Max. rýchlosť (km/h) 165 183-180 183-180 185-185

 

Bezpečnostný balík na špičke triedy

Bayon využíva spoločnú DNA s ostatnými modeli SUV rodiny Hyundai a má aj rovnaké bezpečnostné prvky. Na rozdiel od konkurentov má Bayon viacero prvkov pre čiastočne autonómnu jazdu. Systém na sledovanie jazdného pruhu (LFA) pomáha udržiavať vozidlo v strede jazdného pruhu. Systém autonómneho núdzového brzdenia (FCA) najprv spustí výstrahu, následne, ak je to nevyhnutné na zabránenie hroziacej kolízie, aktivuje brzdy. Tento prvok dokáže detekovať vozidlá, chodcov a cyklistov a pri odbáčaní v križovatke vľavo aj vozidlá idúce oproti. Ďalší pokročilý prvok, Inteligentný tempomat využívajúci údaje z navigácie (NSCC), využíva dáta z navigačného systému vozidla, aby pri jazde po diaľnici či rýchlostnej ceste automaticky upravil rýchlosť.

Hyundai BAYON má aj niekoľko prvkov, ktoré slúžia na zvýšenie pozornosti vodiča, ak by náhodou poklesla. Systém na sledovanie únavy vodiča (DAW) analyzuje spôsob jazdy, aby pomáhal predchádzať únave či nepozornému šoférovaniu. Tento systém spolupracuje s Výstrahou na odídenie vozidla vpredu (LVDA), ktorá upozorní vodiča, ak vozidlo pred ním už odišlo a on nezareagoval dostatočne včas. Upozornenie na prítomnosť cestujúcich na zadných sedadlách (ROA) upozorní vodiča pred opustením vozidla, že snímače evidujú pohyb na zadných sedadlách. Vďaka tomu je Hyundai BAYON pre zadných pasažierov ešte bezpečnejší a to vrátane detí či zvierat, takže je vynikajúcou voľbou pre rodiny.

Ďalšie prvky zaisťujú bezpečnosť pri jazde nízkou rýchlosťou, prípadne pri parkovaní. Asistent na predchádzanie kolíziám pri parkovaní cúvaním (PCA-R) poskytuje pri pomalom cúvaní vozidla výstrahu a pokiaľ je to nevyhnutné, tak dokáže pred prekážkou aj zabrzdiť. Asistent na upozornenie na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA) pomáha vodičovi podobným spôsobom pri cúvaní z parkovacieho miesta, ak ďalšie vozidlo prechádza okolo neho. A Parkovací asistent (PA) umožňuje poloautomatické parkovanie, pri ktorom spolupracujú viaceré snímače a softvér, aby pomohli vodičovi vojsť do úzkych priestorov.

Systém eCall v prípade nehody s aktivovanými airbagmi automaticky upovedomí záchranné zložky. Tento prvok môžu stlačením tlačidla aktivovať aj členovia posádky.

Hyundai_Bayon_exteriér-silueta

Bayon dostal pomenovanie po dovolenkovej destinácii Bayonne, hlavnom meste francúzskeho regiónu Baskicko a jednej z najkrajších destinácií na juhozápade Francúzska. Keďže Bayon vznikol, aby splnil požiadavky európskeho trhu, automobilka sa rozhodla dať mu európske meno.

Vzhľadom na to, že popularita karosérií typu SUV pokračuje v celosvetovom raste, Hyundai eviduje záujem o model vhodný na jazdu po európskych mestách, ktorý zároveň poskytne dostatok priestoru na splnenie požiadaviek zákazníkov,” povedal Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident pre marketing a produkt spoločnosti Hyundai Motor Europe. „Špičková konektivita a bezpečnostné prvky, ostrý a výrazný dizajn a zabudovanie jedinečnej 48 V mild hybridnej technológie automobilky Hyundai robia z modelu Bayon výnimočného člena svojho segmentu.

Spolu s modelom Bayon automobilka Hyundai v priebehu 12 mesiacov predstavila sedem nových modelov (nová generácia alebo facelift), resp. 20, ak by sa brali do úvahy všetky druhy karosérií a motorizácií. To znamená, že rok 2020 bol v rozširovaní ponuky pre Hyundai rekordným.

 

                                                     Text: Hyundai+Michal Pospíšil    Foto: Hyundai

Reklama