Už v základe nadmieru agilný
Aj keď ide o základnú motorizáciu 1,6 EcoBoost 110 kW/150 koní, tak jazdnými výkonmi sa v pohode vyrovná najsilnejším benzínovým verziám konkurencii, napríklad Hyundai 2,0 GDI poháňaný objemnejším benzínovým dvojlitrovým atmosférickým motorom, dokonca agilitou a pružnosťou prekonáva.
Ford Kuga sme mali na test ako prvý v dieselovej verzii (2,0TDCI 120kW/163k) s pohonom 4×4. Teraz uvádzame hodnotenie a test benzínovej verzie Ford Kuga 1,6 EcoBoost, ktorá môže byť zaujímavá alternatíva pre tých, ktorí nevyžadujú pohon 4×4, ocenia kultivovanejší prejav, aj keď 2,0 TDCI 120kW/163k pracuje na daný typ motora taktiež kultivovane, veľmi dobré jazdné výkony a porovnateľnú spotrebu. Pre porovnanie pripomíname stručné hodnotenie: Ford Kuga 2,0 TDCi (163k/120 kW) dodáva vozidlu slušnú porciu dynamiky, resp. pružnosti, ale výraznejšie len v pásme cca 1900-3500 otáčok, čo je viac-menej typické pre dieselové agregáty. Zaskočiť vás však môže, že pri rozjazde po stlačení plynového pedálu nasleduje relatívne ležérna odozva, aj keď zrýchlenie 10,4 s, max. rýchlosť 196 km/h nie je zlé, ale jednoducho necítiť subjektívne, pri stlačení pedálu, toľko koní pod kapotou – za to môže jeho nastavenie, ktoré je vyslovene „ekonomické“. Napriek tomu nerátajte s nejak nízkymi hodnotami spotreby – mix 7,6 litra/100 km (Kuga v meste vykazuje 7,9 l/100 km, pri ustálenej 90 km/h 5,6 l/100 km a pri 130 km/h rátajte s relatívne vyššou spotrebou 8,7 l/100 km, čo je zrejme dôsledok sprevodovania 6-st. manuálnej prevodovky, ktorá zbytočne drží v tomto režime jazdy motor vo vyšších otáčkach (2500 otáčok). Poznámka – obvykle obdobný diesel točí 2100 otáčok.
Z tohto pohľadu benzínová verzia 1,6 EcoBoost, 110kW/150k, 240Nm (6-st.manuálna prevodovka, 4×2) nemusí byť aj pre tých, čo sa v prvom rade pozrú na spotrebu a fandia dieselom, nezaujímavá alternatíva. Je pravda, že pri razantnejšej jazde benzín akoby nemal strop a diesel áno. Inak, pokiaľ benzín netočíte do otáčok, čo je vzhľadom na jeho veľmi dobru pružnosť zbytočné, je na tom z pohľadu spotreby v porovnaní s dieselom takmer rovnako, resp. aj lepšie (v meste potrebuje 8,3 litra, mimo mesta pri 90 km/h 5,9 litrov a na diaľnici 8,5 litrov/100 km) – v teste spotreboval 7,8 litrov/100km. Pritom 1,6 EcoBoost je na tom lepšie kultúrou chodu motora a pocitovo pri rozbiehaní živším prejavom, resp. po stlačení plynového pedálu prejavuje promptnejšiu aj keď lineárnu (rozbiehate sa ako s elektromobilom, či električkou) a väčšiu chuť do zrýchľovania v širšom pásme otáčok, benzínový agregát nemá tak plochú charakteristiku, a jeho výkon citeľne rastie aj s otáčkami. Naopak, dieselová verzia je na tom lepšie pružnosťou, resp. letmým zrýchlením v pásme cca 2000-3000 otáčok. Samozrejme, pokiaľ sa rozhodnete pre testovanú verziu 1,6 EcoBoost 4×2, treba rátať v porovnaní s dieselovou verziou 2,0TDI s pohonom 4×4 s horšou trakciou a v zhoršených adhéznych podmienkach (sneh…), resp. pri jazde po poľnej ceste, či v miernom teréne v dôsledku pohonu iba prednej nápravy menšou všestrannosťou, čo je však očakávateľné. Naopak, na pevnej ceste v zákrutách sa prejavuje lepšou agilitou, jeho jazdný prejav je skôr ako kombi, než SUV. Auto je ľahšie (-130 kg), predok je menej zaťažený a podvozok pôsobí pevnejšie. Menšie zaťaženie predku má pozitívny vplyv na menší sklon do nedotáčavosti a pevnejší podvozok na menší náklon karosérie. Mínusom je pocitovo o niečo menej suverénna absorpcia nerovností. Stále však bez otravných rázov do kabíny.
Posed za volantom nie je typický à la SUV, rozsah nastavenia umožňuje vodičovi zaujať pomerne nízky posed, čo radi kvitujeme, nakoľko nemusí každému vyhovovať vyššia pozícia ako na stoličke. Sedadlá rozmermi a vystlaním spĺňajú nároky na pohodlné cestovania a vpredu tvarovaním aj na oporu tela v zákrutách. Napriek tomu, že šírka karosérie je v porovnaní s predchodcom užšia -4 mm, tak pocitovo je v kabíne viac voľnosti na šírku, čo potvrdilo aj premeranie na úrovni v lakťoch +31 mm, na výšku a v pozdĺžnom smere na zadných sedadlách taktiež poskytuje dostatok voľnosti. Pre batožinu je k dispozícii objem 406/1653 litrov, ktorý narástol +46 litrov v porovnaní s predchodcom, čo zrejme ocení väčšia časť klientely. Inak, celkový dojem v interiéri si zaslúži pochvalu. Kvalita spracovania a kvalita použitých materiálov je na vysokej úrovni. Prístrojový panel aj s ovládačmi a ukazovateľmi verne nasleduje ostatné modely značky Ford. Jeho extravagantný dizajn, viacero malých ovládačov a absencia väčšieho dotykového displeju, nemusí byť práve každému po chuti. Že sa to dá robiť aj lepšie, ukazuje nová generácia Ford Focus s prehľadnejším umiestnením a menším počtom ovládačov na stredovom paneli a s veľkým dotykovým displejom. Je viac ako pravdepodobné, že to čaká pri prvom facelifte aj nový Ford Kuga.
Testovaný Ford Kuga 1,6 EcoBoost bol v ponuke za akciových 19.990 € v limitovanej sérii Trend X, kde oproti štandardnej výbave Trend nechýbala automatická klíma, elektrické vyhrievané predné sedadlá, elektricky vyhrievané predné okno a tlakové ostrekovače svetlometov, resp. v bohatšej výbave Spirit X v cene 23.390 € (viď cenník). Aktuálne 1,6 EcoBoost nahradila rovnako výkonná motorizácia 1,5 EcoBoost 150 koní, ktorá je však s výbavou Trend X v ponuke od 21 990€.
TECHNICKÉ PARAMETRE
MOTOR | |
Typ | Zážihový, turbo |
Počet valcov/ventilov | 4/16 |
Zdvihový objem (ccm) | 1596 |
Vŕtanie x zdvih (mm) | 79,01×81,40 |
Stupeň kompresie | 10,1 |
Max. výkon kW(k) ot min-1 | 150(110)/5700 |
Max. krút. moment (Nm/ot min-1) | 240/1600-4000 |
Pohon | predných kolies |
Prevodovka | 6-st. manuál |
PODVOZOK | |
Predná náprava | McPherson |
Zadná náprava | viacprvková |
Riadenie | s el. posilňovačom |
Priemer otáčania (m) | 11,0 |
Brzdy vpredu | kotúčové chladené |
vzadu | kotúčové |
Pneumatiky | 235/55 R17 |
KAROSÉRIA | |
Typ karosérie | SUV, 5-miestna |
Dĺžka – šírka – výška (mm) | 4524-1838-1702 |
Rázvor (mm) | 2690 |
Rozchod kolies vpredu/vzadu (mm) | 1563/1565 |
Svetlá výška (mm) | – |
Objem batož. priestoru (l) | 406/1653 |
Objem palivovej nádrže (l) | 60 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1580 |
Užitočná hmotnosť (kg) | 520 |
Celková hmotnosť (kg) | 2100 |
VNÚTORNÉ ROZMERY (mm) Pre cestujúcich vpredu | |
Vzdialenosť plynový pedál – operadlo sedadla | 980 |
Vnútorná šírka v oblasti lakťov | 1475 |
Vnútorná šírka minimum | – |
Vzdialenosť sedák – strop min./max. | 945/1005 |
Vzdialenosť podlaha – sedák min./max. | 315/350 |
Pre cestujúcich vzadu 2. rad sedadiel | |
Vzdialenosť predné operadlo – zadné operadlo | 795 |
Vnútorná šírka v oblasti lakťov | 1488 |
Vnútorná šírka minimum | – |
Vzdialenosť sedák – strop | 940 |
Vzdialenosť podlaha – sedák | 350 |
Dĺžka predný sedák | 498 |
Dĺžka zadný sedák | 470 |
Priestor pre chodidla vzadu pod pred. sedákmi: | ÁNO |
JAZDNÉ VÝKONY A SPOTREBA Udávané (výrobca) | |
Zrýchlenie z 0-100 km/h | 9,7 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 195 |
Spotreba mesto (l/100 km) | 8,3 |
Spotreba mimo mesta (l/100 km) | 5,6 |
Kombinovaná spotreba (l/100 km) | 6,6 |
Emisie CO2 (kg.km-1) | 162 |
Namerané | |
Zrýchlenie z 0 – 100 km/h | 9,6 |
Spotreba v teste pri 90km/h (l/100 km) | 5,9 |
Spotreba v teste pri 130km/h(l/100 km) | 8,5 |
Spotreba v teste mesto (l/100 km) | 8,3 |
Spotreba v teste priemer (l/100 km) | 7,8 |
Brzdná dráha z 100 – 0 km/h (m) | – |
CENA MODELU OD (€ s DPH) | 19 990 |
CENA VERZIE OD (€ s DPH) | 23 390 |
CENA TESTOVANEJ VERZIE (€ s DPH) | 27 085 |
POISTENIE(€ s DPH) KOOPERATIVA a.s. | |
Havarijné,poškodenie,lúpež (5% spoluúčasť min. 170€, s 30% bonusom) | 695 |
Povinné zmluvné (s max 60% bonusom ) | 239 |
Registračný poplatok (€) | 397 |
Bez straty hodnoty vozidla (servisné náklady + PHM + zákonná poistka + poistné + pneumatiky) | |
1. rok pri najazdení 15.000 km | 2949 |
1. rok pri najazdení 30.000 km | 4267 |
2. rok pri najazdení 30.000 km | 5700 |
2. rok pri najazdení 60.000 km | 10 487 |
3. rok pri najazdení 45.000 km | 8103 |
3. rok pri najazdení 90.000 km | 13 909 |
So stratou hodnoty vozidla (servisné náklady + PHM + zákonná poistka + poistné + pneumatiky + reg-popl. + strata hodnoty) | |
1. rok pri najazdení 15.000 km | 11 034 |
1. rok pri najazdení 30.000 km | 12 352 |
2. rok pri najazdení 30.000 km | 16 285 |
2. rok pri najazdení 60.000 km | 19 938 |
3. rok pri najazdení 45.000 km | 19 941 |
3. rok pri najazdení 90.000 km | 26 994 |
Cena PHM (€/liter) | 1,400 |
Normohodina (€ s DPH) | 29,38 |
Gar. kontroly (km) | 20 000/1 rok |
Výmena oleja | 20 000/1 rok |
CENY NÁHRAD. DIELCOV (€ s DPH) | |
Predná kapota | 382 |
Predný blatník | 191 |
Svetlomet. + smerovka | 757 |
Spätné zrkadlo el. | 364 |
Predný nárazník | 455 |
Predný tlmič | 159 |
Predné brzdové platničky | 148 |
ZÁRUKA (roky) | |
Prehrdzavenie karosérie | 12 |
Lak | 2 |
Na celé auto | 4 |
Motor a mechanické časti | 4 |
PREDPOKLADANÉ CENY (€ s DPH) | |
Po 1. roku 30.000 km | 19 000 |
Po 2. roku 60.000 km | 16 500 |
Po 3. roku 90.000 km | 14 000 |
KONKURENCIA
Typ auta | Honda CRV 2,0 I-VTEC | Hyundai Aygo 1,0 |
Max. výkon kW(k)/ot.min-1 | 155(114)/6500 | 99(135)/6300 |
Max.kr. moment (N.m/min) | 192/4300 | 164/4850 |
Max. rýchlosť (km/h) | 192 | 178 |
Zrýchlenie z 0-100 km/h (s) | 10,0 | 11,1 |
Prevodovka | 4×2 | 4×2 |
Komb. spotreba (l/100 km) | 6,2 | 6,0 |
Batožinový priestor (l) | 589 | 465 |
Cena motorizácie od (€) | 21 350,- | 17 490,- |
PLUSY |
+ vzhľad vozidla |
+ výkonná základná motorizácia |
+ priaznivá akciová cena |
+ jazdné vlastnosti |
+ kultúra chodu motora |
+ väčší kufor v porovnaní s predchodcom |
+ vnútorný priestor |
+ kvalita spracovania |
MÍNUSY |
– absencia ponuky 4×4 v testovanej motorizácii |
– pre niekoho môže byť veľa ovládačov na prístrojovom paneli |
FOTOGALÉRIA
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]