Model Mustang Mach 1 v limitovanej edícii prichádza na slovenský trh. Sériovo vyrábaný Mustang Mach 1 sa svetovému virtuálnemu publiku predstavil v októbri 2020 na podujatí Goodwood SpeedWeek.
- Ford Mustang sa v roku 2020 stal najpredávanejším športovým coupé na slovenskom trhu s celkovým počtom predaných vozidiel 58 a podielom v segmente 25 %
- Napriek prísnym európskym emisným reguláciam sa spoločnosti Ford podarilo s modelom Mustang splniť homologizačné podmienky aj pre modelový rok 2021, čo znamená, že legendárdny Mustang je naďalej dostupný aj na slovenskom trhu
- Mustang Mach 1 je Mustang s najlepšími jazdnými vlastnosťami, aký sa kedy dostal do Európy. Ponúka výkon 460 koní a rad výkonnostných vylepšení, ktoré zaručujú skvelé schopnosti na okruhu aj pôžitok z jazdy na bežných cestách
- Ford Mustang Mach 1 je už dostupný aj pre zákazníkov na Slovensku od 60 990 €.
Výkonnosť sa podarilo zvýšiť na úroveň hodnú kultového označenia Mach 1. Prispeli k tomu vylepšené aerodynamické vlastnosti, špeciálne kalibrovaný 5,0-litrový motor V8 s výkonom 460 k a modernizované chladenie. Mach 1 zároveň ako prvý sériovo vyrábaný Mustang v Európe ponúka 6-stupňovú manuálnu prevodovku TREMEC s technológiou vyrovnávania otáčok, ktorá zaručuje plynulé podraďovanie. Vylepšený systém olejového chladiča umožňuje športovú, agresívnu jazdu v náročných podmienkach. Prípadne si zákazníci môžu zvoliť 10-stupňovú automatickú prevodovku od spoločnosti Ford s vylepšeným olejovým chladičom a prekalibrovaným softvérom.
Jazdné vlastnosti na cestách aj na okruhu ďalej zvyšuje jedinečné nastavenie zavesenia kolies. Špeciálne kalibrované tlmiče MagneRide a na mieru vytvorené pružiny, stabilizátory a puzdrá zaručujú lepšie ovládanie a odozvu pri vysokej záťaži v zákrutách. S nanovo vyladeným softvérom elektrického posilňovača riadenia (EPAS) ponúka variant Mach 1 najpresnejšie riadenie zo všetkých Mustangov v Európe. Vďaka tomu ide o najrýchlejší sériový Mustang na okruhu ponúkaný pre európskych zákazníkov.
Okrem svojich kvalít v oblasti výkonu prináša Mustang Mach 1 vonkajší dizajn pripomínajúci kultové Mustangy Mach 1 zo 60. a 70. rokov minulého storočia s výraznou kapotou a pruhmi na boku, športovo ladeným štýlom karosérie a unikátnymi 19-palcovými zliatinovými diskami. Tento model limitovanej edície je v ponuke ôsmich rôznych kombinácií laku karosérie, pruhov a kontrastných línií, ktoré odrážajú charakteristický dizajn pôvodného vozidla. Každý Mustang Mach 1 je individuálne očíslovaný prostredníctvom osobitnej plakety podľa poradia, v akom bol vyrobený.
Na oslavu uvedenia modelu Mustang Mach 1 na trh pripravila automobilka Ford pre používateľov ako prvá na svete interaktívny zážitok, ktorý umožňuje vytvoriť si pomocou online aplikácie vlastné krátke video. Používatelia si môžu vybrať farbu svojho vozidla Mach 1 a preferované zorné uhly kamery a vytvoriť jedinečné krátke video, ktoré môžu zdieľať na sociálnych sieťach. Aplikácia tiež ponúka zážitok rozšírenej reality, ktorá umožňuje „umiestniť“ digitálny Mustang Mach 1 do reálneho prostredia. Ak si chcete tento interaktívny zážitok vyskúšať, navštívte stránku https://fordmustangmach1ar.com.
Motor V8
Mustang Mach 1 poháňa celohliníkový 5,0-litrový zážihový motor V8 automobilky Ford s výkonom 460 k.
Využíva rovnaký otvorený systém prívodu vzduchu, sacie potrubie a 87 mm skrine škrtiacej klapky ako model Mustang Shelby GT350 dostupný pre severoamerických zákazníkov značky Ford, čím sa zvyšuje voľné prúdenie vzduchu do motora. Okrem vylepšeného nasávania sa k slovu dostáva aj prekalibrovaný softvér riadenia motora a spojenie nízkotlakového vstrekovania paliva do sacieho kanála a vysokotlakového priameho vstrekovania paliva, vďaka čomu sa vám agregát odmení skvelými otáčkami s hornou hranicou na úrovni 7 500 1/min. Max. výkon dosahuje pri otáčkach 7 500 1/min a max. krútiaci moment 529 Nm zasa pri 4 600 1/min.
Prídavný olejový chladič motora, rovnaký ako v modeli Shelby GT350, zabezpečuje v spolupráci s novým adaptérom olejového filtra optimálny prietok oleja a jednotný výkon pri vysokej záťaži. Mach 1 má vyladený športový výfuk s aktívnym ventilom a štyrmi 11,5-centimetrovými koncovkami, ktoré ešte vylepšujú nezameniteľný zvuk vidlicového osemvalca značky Ford.
Ponuka dostupných prevodoviek má zaručiť maximálnu úroveň výkonu, jazdných vlastností a schopností na okruhu. Šesťstupňová manuálna prevodovka Tremec 3160 pomocou dvojkotúčovej spojky pohodlne zvláda agresívne radenie vo vysokých otáčkach na okruhu, pričom krátke dráhy radenia poskytujú rýchle a jednotné zmeny prevodových stupňov, čo zaručuje maximálny výkon a zábavu za volantom.
Šesťstupňová prevodovka Tremec disponuje vyrovnávaním otáčok, ktoré prináša hladké a plynulé radenie a tým aj kultivovanejší chod na cestách a lepší výkon na okruhu. Táto technológia dokáže za pomoci elektronického riadiaceho systému motora nakrátko použiť „medziplyn“ pri podraďovaní a vyrovná rýchlosť otáčania motora s rýchlosťou otáčania zvoleného prevodu. K dispozícii je tiež možnosť tzv. flat shift radenia, čo vodičom umožňuje zaradiť ďalší prevodový stupeň bez potreby uvoľnenia plynového pedála. Na vylepšenom výkone prevodovky má čiastočne zásluhu špeciálny systém olejového chladenia, ktorý dokáže zvládnuť vyššie nároky.
Pokročilá 10-stupňová automatická prevodovka spoločnosti Ford ponúka vynovený menič momentu a jedinečnú kalibráciu pre Mustang Mach 1, čím sa podarilo dosiahnuť optimálnu úroveň krútiaceho momentu, charakteru radenia a celkového výkonu. Druhý vzduchový olejový chladič zvyšuje chladiacu schopnosť o 75 percent, aby vozidlo zvládalo jazdu pri vysokom zaťažení. Verzie s manuálnou aj automatickou prevodovkou používajú dodatočný systém chladenia zadnej nápravy, ktorý pomáha pri jazde na okruhu, a tiež majú v štandardnej výbave samosvorný diferenciál, ktorý zlepšuje záber kolies pri jazde v priamom smere aj pri výjazde zo zákruty.
Pripravený pretekať
Mustang Mach 1 profituje zo série aerodynamických úprav, ktoré prinášajú vyšší výkon a tiež poskytujú charakteristický vzhľad vzdávajúci hold štýlu pôvodných modelov.
Unikátne koncipovaná predná časť vozidla zahŕňa dvojdielnu hornú mriežku chladiča, novú spodnú mriežku a splitter, ako aj nové bočné mriežky, ktoré spoločne prispievajú k lepším aerodynamickým vlastnostiam a lepšiemu chladiacemu výkonu.
Mustang Mach 1 vytvára o 22 percent vyšší prítlak než Mustang GT, pri čom mu pomáha dizajn zadného difúzora prevzatého z modelu Mustang Shelby GT500 dostupného pre severoamerických zákazníkov značky Ford a dlhší plech podlahy so špeciálnymi rebrami na usmernenie chladiaceho vzduchu k brzdám. Predný splitter svojím tvarom zabezpečuje vyšší prítlak a tým aj lepší záber pneumatík na okruhu. Na mieru vytvorený jednoúrovňový zadný spojler sa z hľadiska aerodynamiky vyrovná prvkom v prednej časti vozidla, vďaka čomu sa dosahuje dokonale vyrovnaný vztlak spredu až dozadu.
Špeciálne vyladené zavesenie kolies dokáže zvládať vysoké nároky kladené na vozidlo počas jazdy na okruhu. Nastaviteľný systém zavesenia kolies MagneRide elektronicky ovláda magnetoreologickú kvapalinu vnútri tlmičov, a tak dokáže v reálnom čase reagovať na meniace sa podmienky na ceste. Systém bol navyše prekalibrovaný s ohľadom na optimálny výkon spoločne s tuhšími prednými pružinami a stabilizátormi. Za Mustangom s najostrejšími reakciami riadenia, aké Európa zažila, stoja okrem novej kalibrácie systému EPAS aj pomocné rámy a spojovacie prvky na nastavenie zbiehavosti kolies z modelov Mustang Shelby GT350 a GT500.
Okrem toho získal Mustang Mach 1 aj posilňovač bŕzd s vyššou špecifikáciou, ktorý ponúka rýchlejšiu odozvu a tým rýchly a jednotný brzdný výkon dokonca aj pri vysokej záťaži. Unikátne 19-palcové zliatinové disky kolies s piatimi lúčmi sú o 0,5 palca širšie vpredu aj vzadu. Na nich sú nasadené pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 vhodné na okruh.
Znovuzrodenie kultového dizajnu
Základným prvkom každej generácie modelu Mustang Mach 1 bol výrazný pretekársky a aerodynamický vzhľad vylepšený charizmatickými kombináciami farieb a fólií.
Záujemcovia o najnovší model limitovanej edície majú na výber osem kombinácií farby karosérie a výrazných pruhov na kapote a bokoch, napríklad sivá Fighter Jet Grey s pruhmi v čiernej Satin Black a oranžovej Reflective Orange; strieborná Iconic Silver, čierna Shadow Black a biela Oxford White s pruhmi v čiernej Satin Black a červenej farbe alebo modrá Velocity Blue, oranžová Twister Orange, červená Race Red a žltá Grabber Yellow s pruhmi v čiernej Satin Black a bielej farbe.
Mustang Mach 1 má vpredu hornú a spodnú mriežku chladiča s lesklou čiernou úpravou. Na veku batožinového priestoru a oboch predných blatníkoch sa zasa vyníma kultové logo Mach 1.
Interiér zaujme farebným motívom Ebony, ozdobnými prvkami z tmavého lešteného hliníka a na kožených športových sedadlách nájdeme sivé prešívanie v odtieni Metal Grey. Každý Mustang Mach 1 má na palubnej doske unikátny znak s logom Mach 1 a výrobným číslom, k čomu sa pridávajú jedinečné prahové lišty a nové úvodné zobrazenie na 12-palcovom digitálnom bloku prístrojov.
Súčasťou štandardnej výbavy sú komfortné a užitočné technológie, ako napríklad vyhrievanie a chladenie predných sedadiel, dômyselný systém konektivity Ford SYNC 3, prémiový audiosystém B&O s 12 reproduktormi a modem FordPass Connect, ktorý poskytuje lepšie možnosti pripojenia.
Mustang Mach 1, ktorý sa prvýkrát predstavil v roku 1969, zvýšil výkon modelu Mustang GT niekoľkými vylepšeniami vrátane výkonnejších motorov V8, pretekárskym zavesením kolies a na mieru vytvoreným štýlom. Mach 1 prvej generácie vytvoril na soľných planinách Bonneville 295 rýchlostných a vytrvalostných rekordov. Pretekárske tímy jazdiace na modeli Mach 1 zvíťazili na šampionáte rely organizácie SCCA v dvoch po sebe nasledujúcich rokoch 1969 a 1970. Nové alebo zmodernizované verzie sa predstavili v rokoch 1971, 1974 a 2003. Od roku 1969 sa vyrobilo vyše 300 000 vozidiel Mustang Mach 1.
Zdroj: Ford