Prvé kusy nového Hyundai Santa Fe sa v slovenských predajniach Hyundai objavia už v nasledujúcich týždňoch. Na plug-in hybridnú verziu Santa Fe si musíme ešte počkať, do predajní príde v prvej polovici roka 2021.
- Nový Hyundai Santa Fe prichádza v modernizovanej podobe, ktorá prináša nové motorizácie, vrátane hybridnej, bohatú výbavu a nové prvky bezpečnosti a komfortu
- Na Slovensku sa predáva s naftovým a hybridným pohonom v dvoch úrovniach výbavy Elegance a Premium
- Cena Santa Fe s naftovým motorom začína na sume 41 390 €, hybrid je k dispozícii od 42 490 €
- V prvom polroku 2021 príde nové Santa Fe aj ako plug-in hybrid
Poslednou novinkou značky Hyundai tohto roka, ktorá dostala slovenský cenník, je nové Santa Fe. Na Slovensku bude toto SUV k dispozícii s dvoma motorizáciami – naftovou a hybridnou, ktoré budúci rok doplní plug-in hybridný pohon.
Najväčšie SUV značky Hyundai, modernizované Santa Fe, sa začína predávať s novým naftovým motorom 2,2 CRDi Smartstream s výkonom 148 kW (202 k) a ako benzínový full-hybrid s motorom 1,6 T-GDi HEV s výkonom 169 kW (230 k). Obe motorizácie štandardne obsahujú pohon všetkých štyroch kolies a sú spojené s automatickou prevodovkou s elektronickým ovládaním Shift by wire a pádlami pod volantom. Kým naftový motor je spojený s novou 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT, hybrid disponuje 6-stupňovým automatom. Na výber majú zákazníci z dvoch úrovní výbavy Elegance a Premium, novinkou je príplatkový Luxury Pack. Cena nového Santa Fe po odrátaní akciového bonusu začína na sume 41 390 € pri naftovej verzii, hybrid je k dispozícii od 42 490 €.
Elegance prináša bohato vybavené vozidlo
Výbava Elegance (od 41 390 €) znamená, že vozidlo má 17-palcové (pri hybridnej verzii), resp. 18-palcové (pri naftovom motore) zliatinové disky kolies, LED denné a zadné svetlá a predné MFR LED svetlomety. Popri systémoch ABS, brzdovom asistentovi BAS a ESC výbava Elegance obsahuje aj asistenta rozjazdu do kopca a asistenta na kontrolovaný zjazd z kopca. Nechýba elektronický systém riadenia prešmykovania kolies, systém na automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu a automatické nasledovanie jazdného pruhu. Vysokú bezpečnosť posádke vozidla aj ostatným účastníkom premávky zabezpečuje systém autonómneho núdzového brzdenia s detekciou vozidiel, cyklistov aj chodcov, nový systém autonómneho núdzového brzdenia pri odbočovaní vľavo aj asistent na monitorovanie mŕtveho uhla. Kolíziám pomáha zabrániť asistent upozorňujúci na vozidlá približujúce sa zboku pri cúvaní, asistent na bezpečné opustenia vozidla. Nielen rodičov či majiteľov domácich miláčikov poteší upozornenie na prítomnosť cestujúcich na zadných sedadlách so senzormi pohybu.
Nové Santa Fe vo výbave Elegance je vybavené aj systémom na sledovanie únavy vodiča, automatickým prepínaním diaľkových svetiel, inteligentným rozoznávaním dopravných značiek obmedzujúcich maximálnu povolenú rýchlosť, automatickým tiesňovým volaním E-call, elektronickou parkovacou brzdou s funkciou Autohold a monitorovaním tlaku v pneumatikách TPMS.
O pohodlie vodiča a cestujúcich sa postará výškovo a pozdĺžne nastaviteľný a vyhrievaný kožený volant či vyhrievanie predných aj zadných sedadiel. Prístrojová doska Supervision so 4,2-palcovým farebným TFT displejom, elektricky ovládané okná a vyhrievané a sklopné vonkajšie zrkadlá, automatická dvojzónová klimatizácia či Smart Pack s inteligentným kľúčom so štartovacím tlačidlom, alarmom a imobilizérom – to všetko prispieva k pohodliu majiteľa nového Santa Fe. Samozrejmosťou je aj bezdrôtové nabíjanie smartfónu, adaptívny tempomat s funkciou „auto stop a štart“, svetelný a dažďový senzor, predné a zadné parkovacie senzory aj zadná parkovacia kamera.
Premium ponúka ešte viac pohodlia a luxusu
Nový Hyundai Santa Fe vo výbave Premium (od 44 990 €) má – na rozdiel od už aj tak bohatej výbavy Elegance – zliatinové disky s priemerom až 20 palcov (pri hybride 19-palcové), chrómované kľučky dverí a predné FULL LED svetlomety. Táto vyššia výbava prináša svojmu majiteľovi aj viac pohodlia v podobe elektricky ovládaných dverí batožinového priestoru. Väčší prehľad na cestách zabezpečí asistent monitorovania mŕtveho uhla s premietaním obrazu priamo na prístrojovej doske a vodiči tiež ocenia asistenta na jazdu na diaľnici, ktorý pomáha udržiavať rýchlosť vozidla nastavenú vodičom, udržiavať vozidlo v strede jazdného pruhu a zároveň udržiavať bezpečný odstup od vozidla idúceho vpredu. Elektricky nastaviteľné predné sedadlo vodiča disponuje funkciou pamäti nastavenia a tiež nastaviteľnou dĺžkou sedáka. Rozdiel vo výbavách Premium a Elegance je aj v prístrojovej doske Supervision, ktorá vo vyššej výbave ponúka až 12,3-palcový farebný TFT displej. Vo výbave Premium tiež nájdeme head-up displej s premietaním údajov na čelné sklo, protislnečné roletky na zadných bočných oknách, príjemné ambientné podsvietenie interiéru, ale aj systém 360 stupňového monitorovania okolia vozidla pomocou 4 kamier.
Obe úrovne výbavy – Elegance aj Premium – poskytujú integrovanú navigáciu s 10,25-palcovým farebným displejom s podporou služieb Apple CarPlay, Android Auto, Bluelink a Live Services či prémiový audiosystém KRELL so zosilňovačom a subwooferom.
Za príplatok metalíza, panoráma či 7 miestne prevedenie
Nové Santa Fe ponúka aj niekoľko možností prispôsobiť si vozidlo svojim predstavám a potrebám za príplatok. K takýmto príplatkovým opciám patrí napríklad panoramatické strešné okno (1 200 €) alebo metalický lak (600 €), pričom metalíza Magma Red je bezpríplatková. Sedemmiestne prevedenie s tretím radom sedadiel vyjde na 1 000 €.
Pre ešte väčší pocit luxusu je za 2 500 € k dispozícii príplatkový Luxury Pack. Čo obsahuje? Okrem iného napríklad masku chladiča vo farbe tmavý chróm, pololesklé lišty okolo bočných okien, lemovanie blatníkov, unikátne 20-palcové disky kolies, prístrojovú dosku s prvkami z lešteného hliníka, Nappa kožené čalúnenie sedadiel, volant potiahnutý perforovanou kožou či strop a slnečné clony potiahnuté semišom. Luxury Pack rozširuje aj bezpečnostnú úroveň o asistenta na predchádzanie kolíziám pri parkovaní a mnohí vodiči ocenia aj diaľkový inteligentný parkovací asistent, vďaka ktorému je možné vozidlo zaparkovať a vyparkovať na diaľku.
Zdroj: Hyundai