Hyundai prezradil ďalšie detaily o novom Tucsone Plug-in Hybrid, ktorý bude k dispozícii od jari 2021.
- Nový Hyundai Tucson Plug-in Hybrid bude vybavený pohonným ústrojenstvom s výkonom 265 k založeným na 1,6-litrovom motore T-GDi Smartstream.
- Pridanie plug-in hybridného pohonu znamená, že nový Tucson ponúkne najširšiu škálu elektrifikovaných pohonných jednotiek vo svojej triede.
- Nový Tucson Plug-in Hybrid bude v Európe dostupný od jari 2021
Nový agregát Tucson Plug-in s kombinovaným výkonom 265 k
Nový Tucson Plug-in Hybrid bude vybavený výkonným a efektívnym pohonným ústrojenstvom. Systém je založený na tretej generácii 1,6-litrového benzínového motora T-GDi Smartstream. Ten je spojený so 66,9 kW elektrickým motorom s maximálnym krútiacim momentom 304 Nm a 13,8 kWh lítium-polymérovou batériou. Kombinácia benzínového motora a elektromotora poskytuje maximálny výkon 265 konských síl a najvyšší krútiaci moment 350 Nm.
Systém je spojený so šesťstupňovou automatickou prevodovkou (6 AT) s ovládaním shift by wire a štandardne aj pohonom všetkých kolies.
Nový Tucson Plug-in Hybrid je tiež vybavený klapkou Active Air, ktorá upravuje nasávanie vzduchu v závislosti od teploty chladiacej kvapaliny motora, rýchlosti vozidla atď. Účelom tejto funkcie je minimalizovať odpor vzduchu a maximalizovať efektivitu spotreby.
Plug-in hybridný systém
Rovnako ako u všetkých hybridných vozidiel, je pri jazde v nízkych rýchlostiach nový Tucson Plug-in Hybrid poháňaný iba elektrickým motorom, čo má za následok tichú jazdu a žiadnu spotrebu paliva.
Vodiči môžu tiež sami prepnúť na plne elektrickú jazdu stlačením príslušného tlačidla, pričom môžu využívať plne elektrický dojazd viac ako 50 km (interný odhad WLTP *).
Vybavený palubnou nabíjačkou s výkonom 7,2 kW, môže byť Tucson Plug-in Hybrid nabíjaný na nabíjacích staniciach pre elektromobily alebo pomocou domácej nabíjačky, tzv. wall boxu.
Veľkorysý vnútorný priestor vďaka inteligentnému umiestneniu batérie
Vďaka dômyselnému umiestneniu vysokonapäťovej batérie na podvozku ponúka Tucson Plug-in Hybrid veľkorysý vnútorný priestor. Cestujúci vzadu si môžu užiť 955 mm priestoru pre nohy. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou Tucsonu sa tiež zväčšil batožinový priestor, ktorý celkovo ponúka 558 litrov (+ 9%) a až 1 737 litrov (+ 15%) so sklopenými zadnými sedadlami.
Pripravený na rôzne cesty a terén
Pre skutočný SUV pocit je pohon všetkých kolies (4WD) súčasťou štandardnej výbavy nového modelu Tucson Plug-in Hybrid. Vozidlo je vybavené technológiou pohonu všetkých kolies Hyundai HTRAC a voličom režimu Terrain Mode pre bezpečnú jazdu v náročnom teréne. HTRAC dokáže variabilne distribuovať hnaciu silu na predné a zadné kolesá v závislosti od podmienok trakcie a charakteru jazdy, zatiaľ čo volič režimu Terrain Mode optimalizuje výkon, krútiaci moment a brzdenie v závislosti od typu povrchu, ktorý vodič nastaví.
Na želanie dodávané elektronicky riadené odpruženie (ECS) využíva technológiu adaptívneho tlmenia, ktorá poskytuje všestranné jazdné vlastnosti v závislosti od situácie a preferencií vodiča. ECS automaticky a nepretržite ovláda tlmiče vozidla, aby maximalizoval jazdný komfort a výkon. Vodiči môžu tiež upraviť ECS a charakteristiky riadenia výberom režimu Eco alebo Sport. Tieto vlastnosti prispievajú k ešte väčšej radosti z riadenia tohto výkonného SUV.
Moderný exteriér a interiér
Rovnako ako v prípade ostatných variácií pohonného ústrojenstva, aj plug-in hybridná verzia nového Tucsonu púta novým dizajnom, ktorý integruje ostré línie, uhly a tvary, ako aj charakteristickými parametrickými skrytými svetlami. Pracovisko vodiča je vybavené 10,25“ digitálnej prístrojovym štítom a 10,25“ dotykovým displejom so službami konektivity Hyundai Bluelink®. Používatelia služby Bluelink® môžu tiež skontrolovať úroveň nabitia batérie v novom Tucsone Plug-in Hybrid a spravovať nastavenia nabíjania prostredníctvom aplikácie.
Široká ponuka asistenčných systémov a prvky aktívnej bezpečnosti radia nový Tucson medzi najbezpečnejšie vozidlá na trhu. Diaľkový inteligentný parkovací asistent (RSPA) umožňuje, že vozidlo dokáže samé bez zásahu vodiča zaparkovať aj vyparkovať, čo v zložitých parkovacích situáciách znižuje tlak na vodiča. Asistent pre jazdu na diaľnici (HDA) udržuje auto v strede jazdného pruhu a zároveň prispôsobuje rýchlosť na základe údajov z navigácie a premávky v okolí.
Asistent pre predchádzanie kolíziám pri parkovaní, ktorý je k dispozícii výhradne pre Tucson Plug-in Hybrid, pomáha predchádzať kolíziám s prekážkami vzadu pri cúvaní pri nízkej rýchlosti. Systém vydáva zvukové a vizuálne výstrahy a podľa potreby zabrzdí. Celý rad ďalších bezpečnostných prvkov prispieva k zlepšeniu viditeľnosti, ochrane cestujúcich na predných aj zadných sedadlách a predchádzaniu kolíziám.
Zdroj: Hyundai