SUV-kupé, resp. skôr crossover so zadnými partiami v štýle SUV-kupé prichádza v podobe nového modelu Citroën C4 a Citroën Ë-C4 (100% elektrický) do kompaktného segmentu! Od dnes poznáme aj jeho ceny!
Nový Citroën C4 je v ponuke už za pomerne nízku cenu. S benzínový pohonom PureTech 100 (75 kW/102 k) so 6-st. manuálna prevodovkou a vo výbave Live Pack, kde nechýba 10″dotykový displej, Android Auto/Apple CarPlay, Bluetooth, manuálna klimatizácia, automatické núdzové brzdenie +systém varovania pred zrážkou, systém upozornenia na nechcené prekročenie jazdného pruh, rozpoznávania dopravných značiek s rýchlostným obmedzením a s odporúčaním rýchlosti na tempomate, atď (viď cenník) zaplatíte 14 990€. Samozrejme v ponuke má nový Citroën C4 aj verzie pre náročnejších zákazníkov.
Na opačnej strane cenníka s cenou 23 990€ stojí Citroën C4 s dieslovým pohonom BlueHDi 130 s 8-st.automatickou prevodovkou v najvyššej výbave Shine. Súčasťou výbavy Schine je celý rad prvkov výbavy, ako napríklad adaptívny tempomat, navigácia, zadná parkovacia kamera, ACC Stop&Go (len pre automatické prevodovky), automatické prepínanie diaľkových svetiel, predný a bočný parkovací asistent, bezkľúčový prístup a štartovanie, 18” zliat. disky kolies.
Štýlový dizajn
Nová generácia C4 sa prezentuje novým dizajnom, ktorá svojou zadnou častou evokuje typ vozidla SUV –kupé. Citroën sa totiž rozhodol kombinovať dynamický dizajn hatchbacku s vyvýšeným postojom á la SUV. Teraz bude trochu ťažké nazvať nový C4 prirodzeným rivalom klasickým kompaktom typu VW Golf / Ford Focus kvôli jeho novej „totožnosti“.
Krátke predné a zadné previsy spojené s veľkými kolesami (priemer 690 mm) a svetlou výškou 156 mm, dodávajú novým modelom Citroën C4 a ë-C4 — 100 % elektrický zvýšený postoj. Dlhý rázvor (2 670 mm) umiestňuje vozidlo do stredu segmentu kompaktných vozidiel, čo potvrdzujú aj ostatné rozmery: dĺžka 4 360 mm, šírka 1 800 mm a výška 1 525 mm. Vďaka zvýšenému podvozku poskytuje aj najvyšší bod výhľadu (1,22 m), čo znamená, že z vozidla je lepší výhľad ako v prípade konkurencie.
Interiér novej generácie C4 prichádza s jednoduchým, ale moderným dizajnom, s dvoma veľkými displejmi a menším volantom so splošteným tvarom (aj keď nie tak malým ako ten, ktorý by ste našli v Peugeote). Pred vodičom sa nachádza digitálna prístrojová doska, dopĺňa ju veľký farebný head-up displej. V strede sa na hornej časti palubnej dosky nachádza 10-palcová dotyková obrazovka, ktorá slúži ako nervové centrum vozidla. Novinkou sú aj manuálne ovládače dvojzónovej automatickej klimatizácie, pričom ich vzhľad prešiel intenzívnym vývojom, aby sa s nimi ovládalo čo najpríjemnejšie.
Vysoký komfort
Medzi ďalšie vlastnosti, ktoré dotvárajú charakter nového modleu C4 sú komfortné sedadlá Advanced Comfort a odpruženie s progresívnymi hydraulickými dorazmi (nie pre PureTech 100) a prvkom Smart Pad Support Citroën, ktorý sa predstaví vo svetovej premiére. Zážitok z komfortu umocňuje 20 asistenčných technológií vrátane prvkov ako Highway Driver Assist, zariadenie na čiastočne autonómnu jazdu či 6 technológií konektivity.
Každý záujemca si môže vytvoriť vozidlo podľa svojich predstáv. Na výber má 31 kombinácií lakov a balíkov Pack Color pre exteriér a 6 možností štýlov interiéru.
C4 je v ponuke nielen s klasickými spaľovacími motormi ale aj ako elektromobil e-C4. V prípade variantu e-C4 ide o ďalší, konkrétne piaty elektrifikovaný model, ktorý sa má tento rok predstaviť v rámci stratégie elektrifikácie automobilov značky Citroën. Viď C5 Aircross Hybrid, Ami, ë-Jumpy a e-SpaceTourer.
TECHNICKÉ ÚDAJE
- Dĺžka: 4360 mm
- Šírka: 1800 mm (2 032 mm s vyklopenými spätnými zrkadlami) 1 834 mm so sklopenými spätnými zrkadlami
- Výška: 1525 mm
- Rázvor: 2670 mm
- Priemer kolies: 690 mm
- Polomer otáčania: 10,9 m
- Svetlá výška: 156 mm
- Objem batožinového priestoru: 380 až 1250 dm3
- Výška nabíjacieho konektora: 715 mm
- Nový Citroën ë-C4 – 100% ëlektrický:
- Výkon: 100 kW (136 k)
- Batéria: vysokonapäťová, 400 V, Li-Ion, 50 kWh
- Krútiaci moment: 260 Nm
- Dojazd: 350 kmi — podľa režimu WLTP
- Maximálna rýchlosť: 150 km/h
- Zrýchlenie 0 — 100 km/h: 9,7 s (v režime Sport)
- Čas nabíjania:
> Verejná nabíjačka 100 kW: batéria nabitá na 80 % za 30 min., čo je 10 km/min.
> Wall Box 32 A : od 5 h (trojfázový prúd s 11 kW nabíjačkou) do 7 h 30 (jednofázovo)
> Domáca nabíjačka: od 15 h (zosilnená sieť) do viac ako 24 h (štandardná sieť)
Zdroj: Citroën