Značka BMW predstavila modernizovanú radu 5. V dôsledku toho, že sa bavorskej automobilke nepodarilo utajiť únik fotografii, sme sa mali možnosť už skôr oboznámiť s jeho novým vzhľadom.

Na fotografiách je vidieť, že boli modifikované nárazníky, zmenil sa tvar masky s ľadvinkami a tvar predných a zadných svetlometov (taktiež s pozmenenou grafikou).  Celkovo pôsobí sviežejšie a športovejšie, niečo na spôsob menšieho radu 3.  Výrazné nárazníky sa prezentujú v športovej verzii M Sport.

Zmeny v interiéri sú len okrajové, pretože BMW radu 5 absolvovalo už modernizáciu v modelovom roku 2019. Tým sa myslí novo navrhnutý, plne digitálny „Live Cockpit Professional“s uhlopriečkou až 12,3 palca, nový operačný systém OS 7.0 a taktiež Apple Car Play s možnosťou zrkadlenia smartfónu, ktorý napriek bohatej ponuky funkcií bavoráckeho multimediálneho systému začal viacerým zákazníkom chýbať. Novinkou na palube je cloudový navigačný systém BMW Maps, ktorý by mal umožniť najmä rýchlejší a presnejší výpočet trás a časov príchodu.

Výber motorov pre BMW radu 5  je široký. Modernizovaný sedan má k dispozícii benzínové a dieslové pohonné jednotky a taktiež  plug-in hybridné motory.

Benzínové pohonné jednotky zastupuje 2,0litrový motor  s výkonom 184 (520i) alebo ako 252 koní (530i), ďalej 3,0 litrový šesťvalec s výkonom 333 koní (540i) a 4, 4-litrový benzínový motor V8 s  výkonom 530 koní ako model M550i. Dieselové motory: štvorvalcový motor s výkonom 190 koní v 520d a dva šesťvalcové motory s výkonom 286 alebo 340 koní v 530d alebo 540d.

Na druhej strane M550d bol pôvodne odstránený z mníchovského programu. Na výber sú tiež dva hybridné plug-in motory s elektrickým dosahom až do 62 kilometrov: 530e (štvorvalec) má systémový výkon 292 koní, 545e (šesťvalec) má 394 koní.

Všetky dieslové a benzínové motory budu po novom vybavené mild-hybridnou technológiou s 48V štartér-generátorom, ktorá už bola predstavená minulý rok na motorizácii 20d.

 

Reklama