Prvá polovica roku 2019 bola pre Hyundai na Slovensku mimoriadne úspešná. Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu SR (ZAP) si k zákazníkom našlo v prvých šiestich mesiacoch tohto roka cestu až 4 556 kusov nových vozidiel Hyundai (M1 + N1), čo je o 11% viac ako v rovnakom období minulého roku. Vďaka tomu sa stal Hyundai 3. najpredávanejšou značkou vozidiel na Slovensku s trhovým podielom 8,1%. V kategórii osobných vozidiel M1 patrí Hyundaiu 2. miesto a so 4 547 predanými autami získal trhový podiel až 8,7%. V top 20 najpredávanejších modelov na Slovensku má Hyundai až štyri – Tucson, i30 kombi, i30 hatchback a i20.
Hyundai sa stal v prvom polroku 2019 jasnou jednotkou u súkromnej klientely. Slovenky a Slováci si ako fyzické osoby do konca júna kúpili až 2 407 kusov nových vozidiel Hyundai.
„Tešíme sa z historicky najlepších výsledkov značky Hyundai na Slovensku. Byť jednotkou u súkromnej klientely, ktorá sa na predaji našej značky na Slovensku podieľa až 53 percentami, pre nás veľa znamená. V mene Hyundai a našich autorizovaných partnerov ďakujem všetkým klientom, ktorí sa v prvom polroku pre naše vozidlá rozhodli. Kúpa vozidla je začiatok vzťahu. Pracujeme každý deň na tom, aby to bol dobrý a dlhodobý vzťah,“ hovorí Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia.
V prvom polroku 2019 sa tradične darilo modelovej rade i30. Tá s 1 778 predanými vozidlami ovládla segment C1, v ktorom mala ku koncu júna podiel až 18,6%. Medziročný záujem o modely i30 stúpol o vyše 11%. Zákazníci najčastejšia siahli po karosárskej verzii kombi (50%), vyše tretina sa rozhodla pre hatchback a 14% predaja tvorila verzia fastback.
Vysoký nárast predaja eviduje slovenský importér aj pri modeli i20, z ktorého sa ku koncu júna predalo 878 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o vyše 30%. Najmenšie vozidlo v ponuke značky Hyundai, i10, si našlo 50 majiteľov.
Po prvých šiestich mesiacoch roku 2019 patrí Tucson naďalej k najpredávanejším SUV modelom na trhu. S 1 217 predanými kusmi má v segmente stredne veľkých SUV (SUV-C) podiel 12,2%. V získavaní nových zákazníkov pokračovalo aj najväčšie SUV v ponuke Hyundai. Zo štvrtej generácie modelu Santa Fe sa v prvom polroku predalo 138 kusov. Najmenšie SUV značky Hyundai, ktoré sa predáva v Európe – Kona – zaznamenalo predaj vo výške 183 kusov.
Do konca roka rozšíri Hyundai ponuku svojich elektrifikovaných vozidiel o modernizovaný Ioniq a model Kona s hybridným pohonom.
Registrácie osobných vozidiel (M1) značky Hyundai v obd. 1.1. – 30.6.2019 podľa ZAP SR
Model | Segment | Počet registrácií | Podiel v segmente | Medziročne |
---|---|---|---|---|
i10 | A | 50 | 6,7 % | + 8,7 % |
i20 | B | 878 | 8,6 % | + 30,3 % |
i30 | C1 | 1 778 | 18,6 % | + 11,3 % |
Ioniq | C2 | 11 | 0,3 % | - 67,6 % |
i40 | D1 | 3 | 0,3 % | - 95,6 % |
Kona | SUV-B | 183 | 3,0 % | - 12,9 % |
Tucson | SUV-C | 1 217 | 12,2 % | + 6,0 % |
Santa Fe | SUV-D | 138 | 4,7 % | + 86,5 % |
ix20 | MPV-B | 276 | 58,1 % | + 39,4 % |
H1 Tour | MPV-D | 13 | 4,4 % | + 62,5 % |
SPOLU | - | 4 547 | 8,7 % | + 11 % |