BMW radu 7 je už viac ako 40 rokov vlajkovou loďou bavorskej automobilky.

Aktuálne je na trhu už 6. generácia BMW radu 7, ktorá prešla minulý rok modernizáciou, v rámci ktorej na prvý pohľad pútajú pozornosť dominantné ľadvinky (typické pre všetky modely BMW). Ich veľkosť vyvoláva rozporuplné reakcie nielen v širokej verejnosti ale aj podľa skalných fanúšikov.

Veľká predná mriežka na novom BMW radu 7 je prijímaná kontroverzne od momentu uvedenia auta an trh. Šéfdizajnér BMW Adrian van Hooydonk však obhajuje rozhodnutie spoločnosti navrhnúť radu 7 s takým výrazným nosom.

Počas rozhovoru s austrálskym magazínom Motoring, van Hooydonk povedal, že bol dotknutý kritikou grilu. Trvá však na tom, že to bol správny krok, ktorý adekvátne odlíšil radu 7 od súčasného radu 5 (potencionálna klientela podľa prieskumu a spätných reakcii požadovala výraznejšie odlíšiť BMW 7 a BMW 5).

Van Hooydonk verí, že veľká časť kritiky ohľadom prednej masky novej sedmičky pochádza z Európy, trhu, kde majitelia luxusných vozidiel nechcú na seba príliš pútať pozornosť.

Hovorí, že kupujúci luxusných vozidiel na iných trhoch, napríklad v Číne a na Blízkom východe, chcú práve opak, pútať pozornosť okolia a byť okolím povšimnutí. Sedieť za volantom BMW s obrovskou chrómovou mriežkou, ako má aktuálny model BMW radu 7, je určite jedným zo spôsobov, ako to urobiť.

„Pri BMW radu 7 bolo vždy najťažšie priniesť očakávania celého sveta do jedného dizajnu. Zákazníci sú veľmi, veľmi odlišní v Číne, USA, na Blízkom východe a v Európe. V Európe  ľudia nechcú pútať pozornosť. Nemajú radi, aby sa ich pýtali, čo zaplatili za auto, a páčia sa im veci v čiernej farbe ako v utajení“ dodal van Hooydonk. „Zvyšok sveta je opak. Snažili sme sa dať Európanom to, čo chcú, ale najsilnejší trh pre 7 nie je Európa.“

Na otázku, či uvidíme kontroverzný dizajn aj pri iných (menších) modeloch BMW, van Hooydonk povedal, že takéto plány neexistujú. “Nebojte sa, nechcem, aby sa značka premenila na značku s nadmerne veľkými obličkami. Verím však, že rozumieme dôvodom toho, čo sme urobili s radom 7 a pre ktoré bola zavedená takto dimenzovaná mriežka.“

A čo masívna mriežka X7?

Hlavný dizajnér BMW sa taktiež rozprával s Autocarom, kde obhajoval dizajn a veľkosť mriežky X7. V tomto prípade uviedol, že je v pomere k vozidlu menšia, než akú nájdete v podobných modeloch iných prémiových značiek. “Áno, mriežka X7 je väčšia ako majú  ostatné modely BMW – ale taktiež X7 je väčšie ako akékoľvek BMW pred ním.“ povedal.

Reklama