Audi A4 dostalo v rámci faceliftu prepracovaný dizajn, nový infotainment, mild-hybrid (MHEV) a športová verziá S4 po novom diesel V6 TDI.
Na prvý pohlaď vidieť, že ide o nový model pri pohľade na prednú masku chladiča Singlframe ( širšia a na výšku nižšia) a predné svetlomety, ktoré tvarovo stratili spodné vykrojenie. Paradoxne jednoduchší tvar predných svetlometov pripomína návrat k modelu predchádzajúcej generácie. Je to zvláštny prístup dizajnérov, akoby stratili kreativitu alebo odvahu a vsadili na už overený dizajn. Takýto prístup dizajnérov je síce v poriadku, neraz dochádza k inšpirácii a uvedeniu dizajnových prvkov z minulosti, v tomto prípade to však hodontíme ako krok späť (hlavne vzhľadom k novým, odvážnym dizajnovým náčrtom, ktoré uverejnilo Audi, viď foto). Jednoducho to autu na osobitosti nepridá. Tento, podľa nášho subjektívneho pohľadu menej nápadité predné svetlomety, zlepšujú štandardne dodávané moderné LED svetlomety a vo vrcholných verziách svetlomety Matrix LED. Pri pohľade z boku je vidieť, že došlo k zvýrazneniu blatníkov výraznejším modelovaním a pri pohľade na zadnú časť vozidla k zmene grafiky svetlometov inspirovaných väčším modelom Audi A6.
Nová je aj koncepcia línií vybavenia: vonkajšie majú teraz označenie basis, advanced a S line, pričom modely S4 a A4 allroad quattro majú špecifický dizajn. Zákazníci majú na výber 12 farieb laku karosérie, medzi nimi nový odtieň Terra Grey.
V interiéri, resp. na pracovisku vodiča prekvapí, že nedošlo k zmene na spôsob väčších modelov, ktoré majú dva dotykové displeje cez, ktoré ovädáte väčšinu funkcii, ale aj naďalej si zachováva tradičnú koncepciu. K dipozícii je však nový systém MMI komplexne poskytujúci rovnaký spôsob ovládania ako moderný smartfón. Dotykový displej MMI touch s akustickou spätnou väzbou preberá funkciu doterajšieho kombinovaného otočného/tlačidlového ovládača MMI. Ten už na stredovom tuneli viac nenájdete. Dotykový displej je väčší,- má uhlopriečku 25,7 cm (10,1 palca). Jeho grafika je zámerne jednoduchá, štruktúra menu zodpovedá očakávaniam používateľa a uľahčuje ovládanie. Vyhľadávanie MMI umožňuje online vyhľadávanie v databázach a rýchlo vedie k výsledku. Hlasové ovládanie prirodzenou rečou, ktoré je ďalšou funkciou nového systému, rozumie mnohým formuláciám z bežnej reči. Navigácia je v modernizovanom Audi A4 ešte všestrannejšia a užívateľsky priateľskejšia.
Ako združený prístroj sú na výber dve alternatívy: dva čiastočne analógové združené prístroje s displejom informačného systému vodiča a – v kombinácii s MMI plus – plne digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit plus. Vodič ovláda displej s uhlopriečkou 31,2 cm (12,3 palca) s rozlíšením Full HD pomocou multifunkčného volantu a môže prepínať tri rozličné zobrazenia. Head-up displej premieta dôležité informácie na predné okno do bezprostredného zorného poľa vodiča.
Portfólio Audi connect a Audi connect plus obsahuje mnoho online služieb, medzi nimi aj služby Car-to-X, ktoré využívajú kolektívnu inteligenciu flotily automobilov Audi. Okrem online informácií o dopravných značkách a nebezpečných miestach v premávke, ako aj služby On-Street Parking pribudli ako novinka informácie o semaforoch. Vďaka digitálnemu prepojeniu s infraštruktúrou mesta Audi A4 zo servera dostáva informácie z centrálneho počítača riadiaceho semafory, takže vodič môže prispôsobiť svoju rýchlosť k najbližšej zelenej fáze. V združenom prístroji sa zobrazuje individuálne odporúčaná rýchlosť a zostávajúci čas po najbližšiu zelenú fázu už keď vodič čaká na červenej. Tým systém prispieva k predvídavému, efektívnemu spôsobu jazdy a k plynulosti premávky. Táto služba je súčasťou ponuky Audi connect a postupne bude zavádzaná vo vybraných európskych mestách. Služby Audi connect núdzové volanie a volanie servisu sú štandardné, bezplatná aplikácia myAudi prepája smartfón vodiča s automobilom. S voliteľnou funkciou elektronický kľúč Audi connect môže vodič odomknúť a zamknúť vozidlo, ako aj naštartovať motor pomocou kompatibilného smartfónu s operačným systémom Android. Ďalšou digitálnou funkciou je personalizácia, umožňujúca až 14 užívateľom myAudi uložiť si preferované nastavenia do individuálnych profilov.
K mnohým inováciám, s ktorými prichádza modernizované Audi A4 na trh, patrí aj ponuka dodatočne objednateľných funkcií – functions on demand. S nimi si zákazníci môžu aj po kúpe vozidla doobjednať tri funkcie infotainmentu – úplne flexibilne a podľa potreby. V Nemecku tieto funkcie predstavujú MMI plus, prijímač digitálneho rozhlasového vysielania DAB+ a Audi smartphone interface. Zákazník si môže tieto funkcie aktivovať trvalo alebo na určitý čas.
Široká elektrifikácia: pohon
Viacero motorov je vybavených systémom mild-hybrid (MHEV) – z tejto širokej elektrifikácie profituje efektivita. To platí aj pre športový model S4 TDI, ktorý po prvý raz prichádza s b novým naftovým motorom V6 TDI, 48-voltovou hlavnou elektrickou sústavou a elektricky poháňaným kompresorom, zabezpečujúcim spontánnejšiu reakciu motora. Motor V6 TDI dosahuje výkon 255 kW (347 k) a maximálny krútiaci moment 700 Nm. Limuzína S4 TDI s nim zrýchľuje za 4,8 sekundy z 0 na 100 km/h a ďalej až po elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť 250 km/h.
Na začiatku predaja v Európe bude Audi ponúkať modelový rad A4 so šiestimi turbokompresorom prepĺňanými motormi s priamym vstrekovaním paliva – troma benzínovými TFSI a troma naftovými TDI. Ich výkonové rozpätie siaha od 110 kW (150 k) do 255 kW (347 k) – od Audi A4 35 TFSI až po Audi S4 TDI. Onedlho ponuku rozšíria ďalšie dva naftové motory: 30 TDI s výkonom 100 kW (136 k) a 35 TDI s výkonom 120 kW (163 k). Všetky agregáty – štvorvalce TFSI, ako aj štvorvalce a V6 ZTI – s rezervou spĺňajú emisnú normu Euro 6d-temp.
Tri motory budú od začiatku predaja vybavené systémom mild-hybrid (MHEV) na 12-voltovej báze, ktorý znižuje spotrebu paliva. V krátkom časovom odstupe budú nasledovať dva ďalšie. Táto široká elektrifikácie predstavuje dôležitý príspevok pre splnenie flotilových cieľov spotreby. V bežnej každodennej premávke môže systém MHEV podľa individuálnych meraní Audi znižovať spotrebu paliva až o 0,3 litra na 100 kilometrov.
Pre každú zo šiestich počiatočných motorizácií je k dispozícii– buď 6-stupňová manuálna prevodovka, 7-stupňová dvojspojková prevodovka S tronic alebo 8-stupňová automatická prevodovka tiptronic, v kombinácii s pohonom predných alebo všetkých kolies. S výnimkou základného benzínového motora TFSI majú všetky modely A4 sériovo automaticky radiacu prevodovku (S tronic alebo tiptronic). Benzínový motor 35 TFSI s výkonom 110 kW (150 k) Audi montuje s manuálnou prevodovkou, rovnako ako 40 TDI s výkonom 140 kW (190 k) a pohonom predných kolies.
Zákazníci si môžu ako alternatívu s štandardnému podvozku objednať aj ďalšie vyhotovenia, vrátane adaptívnych podvozkov. Je to jednak komfortný podvozok s reguláciou charakteristiky tlmičov pruženia, ktorý má oproti štandardnému podvozku o 10 milimetrov zmenšenú svetlú výšku a poskytuje zvlášť vysoký jazdný komfort. Druhým je športový podvozok, ktorý má zmenšenú svetlú výšku o 23 milimetrov. Svojim ešte dynamickejším základným vyladením zvýrazňuje športový charakter pri zachovaní komfortu. Normálny aj športový podvozok môžu byť na želanie vybavené tlmičmi pruženia s reguláciou charakteristiky. Obidva adaptívne podvozky sú prepojené so systémom Audi drive select. Okrem podvozka tento systém regulácie jazdnej dynamiky ovplyvňuje aj charakteristiku dynamického riadenia, automatickej prevodovky a škrtiacej klapky. Prostredníctvom Audi drive select môže vodič nastaviť 5 rozličných profilov fungovania týchto systémov.
Na všetky cesty a necesty: Audi A4 allroad quattro
Vďaka svojmu systému pohonu všetkých kolies quattro a o 35 milimetrov zväčšenej svetlej výške Audi A4 allroad quattro kombinuje vysoký jazdný komfort so schopnosťami jazdy v ľahšom teréne. S voliteľným podvozkom s reguláciou tlmičov, špecifickým pre model allroad, si zákazník môže ďalej zvýšiť komfort a dynamiku. S dodatočným režimom offroad v systéme regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select má vodič k dispozícii 6 jazdných režimov. Od kombi A4 Avant sa allroad na prvý pohľad líši detailmi na karosérii ako nájazdové štíty v nárazníkoch a rozšírené lemy blatníkov. Okrem toho má A4 allroad o 12 milimetrov väčšie kolesá a rozšírený rozchod – vpredu o 6 a vzadu o 11 milimetrov.
Audi A4 allroad je na výber s troma motormi – jedným benzínovým a dvoma naftovými. Štandardom sú automaticky radiace prevodovky. Rovnako ako pri kombi A4 Avant má batožinový priestor základný objem 495 litrov, sklopením zadného operadla a naložením až po strop je k dispozícii maximálny objem 1.495 litrov. Dvere a kryt batožinového priestoru majú sériovo elektrické ovládanie.
Pre rýchlo sa rozhodujúcich: uvádzací model Audi A4 edition one
Na začiatok predaja značka so štyrmi kruhmi pripravila zvláštny model A4 s označením „edition one“. Je k dispozícii pre limuzínu aj kombi Avant s troma verziami pohonu – benzínovým štvorvalcom 2.0 TFSI s výkonom 180 kW (245 k), naftovým štvorvalcom 2.0 TDI s výkonom 140 kW (190 k) a naftovým šesťvalcom 3.0 TDI s výkonom 170 kW (231 k). Vonkajší dizajn obsahuje prvky z kompletu S line Exterieur, doplnené markantnými detailmi z kompletu Designpaket Black. V interiéri má zákazník na výber dve vyhotovenia – design selection alebo komplet S line Interieur.
Začiatok predaja v Európe
Modely Audi A4 a modely S4 s motorom TDI sa začnú predávať v Nemecku a v Európe na jeseň tohto roku.