Automobil na test nám zapožičalo
Autonovo Banská Bystrica

Audi Q2 je v ponuke  takmer dva roky. V priebehu tohto obdobia ostalo na tomto modely v podstate všetko rovnaké, len pod kapotou došlo k zmene.

Benzínový štvorvalec 1.4 TSI (1.4 TSI ACT) nahradil modernejší benzínový  štvorvalec 1.5 TSI s novým označením 35 TFSI, ktorý využíva napríklad turbodúchadlo s premenou geometriou lopatiek a takzvaný Millerov cyklus (efektívnejšie prepĺňanie), ďalej štandardne z motoru 1.4 TSI ACT funkciu vypínania dvoch valcov (úpornejšia prevádzka).

Modernejší agregát 1.5 TSI dostal aj nové riadenie chladiaceho systému, ktoré mimo iného vedie k rýchlejšími zohriatiu motora a zlepšeniu vykurovania v kabíne.

Práve s touto motorizáciou 1.5 TSI sme absolvovali testovacie kilometre s Audi Q2. Výkonové parametre – max. výkon 110kW/5000ot.min-¹ a max. krútiaci moment 250Nm/15000ot.min-¹ ostali rovnaké ako pri predošlej 1.4 TSI.

Takto disponovaný agregát v spolupráci so 7-st. dvojspojkovou prevodovkou dokáže 1365 kg vážiacemu Audio Q2 udeliť slušné zrýchlenie – z 0-100km za 8,6 s, a podľa výrobcu udeliť max. rýchlosť 212km/h. Jeho jazdnú dynamiku však až tak nevnímate – akceleráciu pocitovo zmenšuje plynulejší nábeh a niekedy váhajúca práca 7.st.dvojspojkovej prevodovky (v režime dynamic táto výčitka neplatí), samotnú rýchlosť skvele odhlučnená kabína a nadmieru stabilný podvozok, resp. výborná smerová stabilita aj vo vysokých rýchlostiach. Niečo na spôsob jeho väčších súrodencov.

Pozitívny dojem z tejto pohonnej jednotky dotvára ústretová spotreba – pokiaľ chcete a jazdíte plynulo a ekonomicky tak sa dostanete pri jazde mimo mesta na okreskách  aj pod hranicu 5 litrov, čo je už v tomto režime jazdy na zváženie aj tým ktorý vsádzajú na diesle. V meste a na diaľnici však rátajte aj cez 7 litrov.

Ešte musíme spomenúť, že výkon agregátu 1.5 TSI je prenášaný výhradne len na predné kolesa, pohon na všetky kolesa nie je v ponuke – to by však aj tých ktorý bývajú a pohybujú sa v kopcovitých oblastiach Slovenska nemalo odradiť od takéhoto typu auta. Veľmi dobrá trakcia predných kolies dokáže totiž robiť divy, a aj s pohonom 4×2 umožňuje Audi Q2 zvládať nástrahy náročnejších adhéznych podmienok či zasneženej vozovke. Klobúk dole!

Viac nájdete v marcovom čísle časopisu Autotest.

Reklama