SEAT Tarraco je model, pomenovaný po stredomorskom antickom meste Tarragona. Meno Tarraco bolo vybrané verejným hlasovaním, na ktorom sa v záverečnej fáze ankety #SEATseekingName zúčastnilo vyše 140 000 fanúšikov značky SEAT z celého sveta.
Nový SEAT Tarraco je postavený na koncernovej platforme MQB A2, ponúka 5-7 miestnu verziu tak ako Škoda Kodiaq či VW Tiguan Allspace. Podvozok vybavený adaptívnymi tlmičmi pruženia DCC (Dynamic Chassis Control) s elektronicky nastaviteľnou charakteristikou umožňuje vodičovi prepínať medzi športovým vyladením pre dynamickú jazdu a komfortnou charakteristikou, vhodnou pre jazdu na dlhé trasy na rozličných typoch ciest. Okrem nastaveného režimu systém automaticky adaptuje charakteristiku tlmičov podľa povrchu cesty a spôsobu jazdy.
Rozmery karosérie sú v podstate na úrovni koncernových súrodencov (Škoda Kodiaq a VW Tiguan Allspace), aj keď rozdiely sú – napríklad na dĺžku je Tarraco dlhší ako VW Tiguan Allspace + 4mm, v rázvore +3mm, na šírku je rovnaký, je však nižší -16mm. Pre batožinu je k dispozícii rovnaký objem kufra 760 litrov (5 miestna verzia) a 700 litrov (7 miestna verzia).
Novy SEAT Tarroco bude mať k dispozícii štyri motory – dva benzínové a dva naftové– štvorvalce vybavené priamym vstrekovaním paliva, prepĺňaním turbodúchadlom a systémom štart-stop. Výkonové rozpätie motorov je od 110 do 140 kW (150 až 190 k).
Základným benzínovým motorom je štvorvalec 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý sa montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa predné kolesá. Väčší benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 140 kW (190 k) sa štandardne kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a systémom pohonu všetkých kolies 4Drive. Rovnaké výkony ako benzínové motory majú aj dve verzie turbodiesla 2.0 TDI. Základná s výkonom 110 kW (150 k) je na výber buď so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies alebo so 7-stupňovou prevodovkou DSG a pohonom všetkých kolies 4Drive. Verzia s výkonom 140 kW (190 k) sa montuje výlučne s prevodovkou DSG a pohonom 4Drive. Neskôr dostane SEAT Tarraco aj alternatívne pohonné agregáty.
V kabíne modelu Tarraco dizajnéri vytvorili prístrojový panel s čistými líniami. Ako reakciu na čoraz širšiu digitalizáciu súčasného života má Tarraco digitálny združený prístroj Digital Cockpit s uhlopriečkou 10,25 palca, zobrazujúci dôležité informácie podľa preferencií vodiča a veľký odsadený displej systému infotainmentu s uhlopriečkou 8 palcov v hornej časti prístrojového panelu, ktorý môže využívať aj spolujazdec pre funkcie digitálnej konektivity. SEAT Tarraco bude zároveň prvým modelom značky vybaveným systémom infotainmentom s ovládaním gestami – systém Navigation Plus.
Tarraco dostane najnovšie asistenčné systémy. Dobre známe systémy ako Lane Assist a Front Assist vrátane rozoznávania cyklistov a chodcov sú prvkami štandardného vybavenia v Európe, systémy ako monitorovanie mŕtvych uhlov Blind Spot Detection, rozoznávanie dopravných značiek Traffic Sign Recognition, asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche Traffic Jam Assist, adaptívny radarový tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent diaľkových svetiel Light Assist a asistenčný systém pre prípad zdravotného kolapsu vodiča Emergency Assist sú k dispozícii ako voliteľné vybavenie.
SEAT Tarraco je navrhnutý a vyvinutý v centrále značky SEAT Martorell (Barcelona) a vyrábaný v závode VW Wolfsburg (Nemecko). Uvedený bude na trh začiatkom roka 2019.
ROZMERY
Model | Seat Tarraco | Škoda Kodiaq | VW Tiguan Allspace |
---|---|---|---|
Dĺžka (mm) | 4735 | 4697 | 4701 |
Šírka (mm) | 1839 | 1882 | 1839 |
Výška (mm) | 1658 | 1655 | 1674 |
Rázvor (mm) | 2790 | 2791 | 2787 |
Kufor (l) | 760 | 720 | 760 |