Od uvedenia Santa Fe prvej generácie v roku 2001 Hyundai predal v Európe vyše 400 000 kusov tohto SUV – jeho štvrtá generácia pokračuje v stopách svojich predchodcov a berie si od nich len to najlepšie.
Po zverejnení prvých skicov, predstavila kórejská automobilka vo svetovej premiére štvrtú generáciu modelu Santa Fe. Novinka sa ukáže širšej verejnosti naživo na blížiacom sa autosalóne v Ženeve.
Dizajn exteriéru nadväzuje na nový dizajnový jazyk SUV značky Hyundai. S dĺžkou 4 700 mm, šírkou 1 890 mm a výškou 1 680 mm je Santa Fe najrobustnejším osobným vozidlom značky Hyundai. Batožinový priestor má základný objem 625 litrov.
Hyundai dbá o bezpečnosť svojich zákazníkov a prichadza s balíkom aktívnych bezpečnostných prvkov a asistenčných systémov Hyundai SmartSense™. Inovatívna funkcia Rear Occupant Alert monitoruje zadné sedadlá a upozorňuje vodiča pri opustení vozidla na osoby zostávajúce v kabíne. Systém Rear Cross-Traffic Collision-Avoidance Assist pri cúvaní na cestu z miesta s nedostatočným výhľadom nielen upozorňuje vodiča, keď sa zboku približuje iné vozidlo, ale aj automaticky zabrzdí v nebezpečnej situácii. Safety Exit Assist zabraňuje nehodám, keď sa zozadu približujú iné vozidlá alebo cyklisti dodatočným zamknutím dverí, aby pasažieri mohli vystúpiť iba keď je to bezpečné. Ochranu posádky pri náraze zvyšuje sústava šiestich airbagov – dvoch čelných, dvoch bočných vpredu a dvoch bočných závesových airbagov pre obidva rady sedadiel.
Pod kapotou nájdeme trojicu agregátov – dva naftové a jeden benzínový. Základný štvorvalcový turbodiesel 2.0 CRDi je na výber v dvoch verziách s výkonom 110 kW/150 k respektíve 134 kW/182 k v kombinácii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo novo vyvinutou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Výkonnejší turbodiesel 2.2 CRDi dosahuje výkon 144 kW/197 k, spriahnutý s novou 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Ponuku motorov uzatvára benzínový štvorvalec 2.4 GDI s výkonom 136 kW/185 k.
Systém pohonu všetkých kolies variabilne reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu a brzdnú silu na predných a zadných kolesách. Podporuje tým vodiča vo všetkých jazdných situáciách, na normálnom povrchu, snehu či šmykľavej ceste a zvyšuje stabilitu pri prejazde zákrutami.