Pár mesiacov po odhalení novej generácii BMW X3 prichádza na rad športovo ladený model X4. Širšej verejnosti sa prvýkrát ukáže na marcovom autosalóne v Ženeve.

Koncepcia X4 zostáva rovnaká ako pri predchodcovi, čo znamená, že oproti modelu X3 má nižšiu siluetu. Predná maska s typickými ľadvinkami prešla len kozmetickými úpravami, zato zadná časť má úplne nový dizajn svetlometov. Ich dizajn bude rôzny podľa zakúpenej výbavy – XLINE, M Sport X, M Sport alebo BMW Individual.

Nová generácia X4 je dlhá 4752 mm (+81 mm), široká 1918 mm (+37 mm), vysoká 1621 mm (-3 mm). Rázvor činí 2864 mm  (+54 mm). Svetlá výška dosahuje po novom 204 mm a brodivosť 500 mm. Vozidlo váži o 50 kilogramov menej ako predchodca.

Zo začiatku bude nová X4 v ponuke s piatimi pohonnými jednotkami, ktoré sú už v základe spriahnuté s osemstupňovým automatom a pohonom všetkých kolies. Z benzínových agregátov sú k dispozícii dva dvojlitrové štvorvalce. Základ xDrive20i dosahuje výkon 135 kW a 290 Nm. Výkonnejšia varianta xDrive30i zase 185 kW a 350 Nm. Oba využívajú dvojkomorové turbodúchadlo, vysokotlakové priame vstrekovanie paliva, plne variabilné časovanie ventilov Valvetronic, premenné časovanie DoubleVanos a po novom aj filter pevných častíc.

Z dieselových motorov sú k dispozícii taktiež dva štvorvalce. Prvý xDrive20d dosahuje výkon 140 kW a 400 Nm a výkonnejšia biturbo verzia xDrive25d zase 170 kW a 500 Nm. Vrchol tvorí dvakrát preplňovaný šesťvalec M Performance – trojliter M40d s výkonom 240 kW a 680 Nm.

V auguste sa k nim pridajú dva šesťvalcové agregáty. Benzinový vrchol M40i ponúkne výkon 265 kW a 500 Nm, zatiaľ čo dieselový xDrive30d poskytne 195 kW a 620 Nm.

 

Reklama