VW ID.3 mal byť hit, ale je to prepadák. Správy o jeho konci tak dávaju zmysel, VW ich však popiera. Napriek tomu máme pocit, že jeho koniec môže prísť, pokiaľ sa Golf deviatej generácie elektromobilom.

Ako píše napríklad český autoforum.cz „Model ID.3 prišiel s nepresvedčivou technikou, mizernou kvalitou, nemasným a neslaným dizajnom a keď sa pridali problémy s rozjazdom výroby a problémy s palubným softvérom, ktoré začiatok predaja dookola odkladali, bolo jasné, že toto hit nebude. A skutočne ním nikdy nebol a nie je. Hoci VW svojho času ID.3 prezentoval ako budúci bestseller a tretí prevratný model po Chrobáku a Golfe, kompaktný elektromobil týmto očakávaniam nikdy zďaleka nedostál“.

Tomuto zodpovedajú predajné čísla (JATO Dynamics) nad ktorými sa môžeme iba horko pousmiať. Len 50 591 vozidiel predaných za celý rok znamená, že nejde ani o najžiadanejší elektromobil značky, v predaji ho skoro dvojnásobne prekonáva aj Polo, s ktorým by VW najradšej sekol, nevyrovná sa dokonca ani končiacimi Passatu (55 699 áut) a Golf VIII, ktorý je sám prepadákom svojho druhu, pretože stratil väčšinu svojich niekdajších zákazníkov, hrá inú predajnú ligu.

VW.ID.3 (1)

VW popiera koniec ID.3

Aby bolo jasné, odpoveď na kolujúce mediálne správy o ukončení výroby ID.3 prišla od VW okamžite: „Na rozdiel od správ v médiách, ktoré hovoria o opaku, Volkswagen neukončí ID.3. Volkswagen prenesie Golf a ďalšie ikony značky do elektrickej budúcnosti. Stane sa tak najneskôr pri vyraďovaní spaľovacích motorov v Európe začiatkom 30. rokov. To však neznamená, že elektrický Golf nevyhnutne nahrádza ID.3.“ Dá sa však tomuto ešte veriť? Nie je to v tejto chvíli len pokus o náplasť na beztak pošramotenú povesť ID.3, ktorý by ľudia kupovali ešte menej, ak by vedeli, že nemá budúcnosť? To vie len sám VW, vo všeobecnosti by však bolo nezmyselné a neefektívne vyvíjať a predávať v jednom segmente dva modely zamerané na úplne rovnakú zákaznícku skupinu, najmä na pozadí avizovaných úsporných opatrení.

       Zdroj: autoforum.cz, Auto Motor und Sport (print), Focus.de       Lukáš Vajda

Reklama