Audi predstavuje ôsmu generáciu modelu A6 so snahou priniesť do segmentu vyššej strednej triedy viacero užitočných inovácií. Či v oblasti digitalizácie, komfortu alebo športovosti. Svetovú premiéru si odbije na autosalóne v Ženeve, kde nebudeme chýbať.
Nové Audi A6 je oproti svojmu predchodcovi výrazne športovejšie – predovšetkým vďaka vynovenému podvozku a dizajnu. Široká, nízko položená jednodielna maska chladiča (singleframe), úzke reflektory a výrazne kontúrované otvory na vstup vzduchu v nárazníku vyžarujú športový charakter. Významný podiel na agilite a obratnosti má aj dynamické riadenie všetkých kolies. Pri nízkej rýchlosti sa zadné kolesá natáčajú v opačnom zmysle oproti predným, čo zvyšuje agilitu a zmenšuje priemer otáčania o 1,1 metra na celkových 11,1 metra. Napriek väčším kolesám v porovnaní s predchádzajúcou generáciou – maximálne do 21 palcov s pneumatikami 255/35 má nové Audi A6 zlepšený komfort pruženia a zníženú hlučnosť podvozka. Na prednej náprave sú ventilované kotúčové brzdy s pevnými brzdičmi z hliníka. Pri vyhotovení podvozka si zákazníci môžu vybrať zo štyroch verzií: konvenčný podvozok s oceľovými pružinami, športový podvozok, tlmiče s elektronickou reguláciou charakteristiky a pneumatické pruženie adaptive air suspension so samočinným vyrovnávaním svetlej výšky.
Exteriér sa vyznačuje vyváženými proporciami – dlhá kapota motora, dlhý rázvor, krátke previsy karosérie. A6 má dĺžku 4.939 milimetrov, to je o 7 milimetrov viac ako pri predchádzajúcej generácii. Šírka je vzrástla o 12 milimetrov na 1.886 milimetrov a výška je s hodnotou 1.457 milimetrov o 2 milimetre väčšia ako u predchodcu.
Paleta farieb pre nové Audi A6 obsahuje 14 odtieňov, z toho 7 je nových. Podobne ako pri iných nových modeloch Audi sú okrem základnej verzie k dispozícii dve exteriérové línie vyhotovenia sport a design, ako aj komplet S line Exterieurpaket. Jednotlivé verzie sa líšia v mnohých detailoch, napríklad vo vyhotovení masky chladiča alebo bočných otvorov na vstup vzduchu v nárazníku. Všetky línie a farby využívajú hru svetla a tieňa na povrchu karosérie a tým umocňujú modelovaný tvar karosérie.
Systém MMI touch response v novom Audi A6 vyniká intuitívnym ovládaním a možnosťami personalizácie. Plne digitálny ovládací systém umožňuje centrálne funkcie vozidla – podobne ako pri aplikáciách pre smartfóny – pohybom „Drag and Drop“ umiestniť na želané miesto na obrazovke MMI. Hlasové ovládanie prirodzenou rečou robí z nového Audi A6 inteligentného partnera pre dialóg a sprievodcu na ceste: systém povely a otázky spracúva dvoma spôsobmi – s využitím dát uložených onboard a – v kombinácii so systémom MMI navigácia plus navyše s detailnými vedomosťami z cloudu.
Na hornom displeji, ktorý má pri vybavení vozidla systémom MMI navigácia plus uhlopriečku 25,7 cm (10,1 palca), vodič ovláda infotainment. Dolný displej s uhlopriečkou 21,8 cm (8,6 palca) umožňuje ovládanie klimatizácie, komfortných funkcií a zadávanie textu. Pri tom môže zápästie vodiča pohodlne spočívať na širokej voliacej páke automatickej prevodovky. Na želanie Audi dodáva head-up displej, ktorý premieta dôležité informácie na predné okno. Spolu so systémom MMI navigácia plus výrobca montuje digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit s uhlopriečkou 31,2 cm.
Asistenčné systémy
Nové A6 prichádza s novými a zdokonalenými asistenčnými systémami – napr. parkovací pilot, garážový pilot, ktoré v priebehu roka doplnia ponuku vybavenia na želanie. Tieto systémy automaticky zavedú limuzínu na parkovacie miesto alebo do garáže a opäť ho vyparkujú. Vodič môže predtým vystúpiť a proces aktivovať a monitorovať na svojom smartfóne prostredníctvom aplikácie myAudi App. Na to musí vodič neustále držať stlačené príslušné funkčné tlačidlo.
Parkovací pilot a garážový pilot patria do balíka Parkovanie, jedného z troch kompletov asistenčných systémov. Asistenčný balík Mesto obsahuje okrem iného nový križovatkový asistent. Asistenčný balík Tour obsahuje adaptívny asistent pre jazdu, ktorý dopĺňa radarový tempomat adaptive cruise control ľahkými korektúrami riadením pri udržiavaní jazdného pruhu a asistent efektívnej jazdy. Ten podporuje vodiča pri úspornej jazde.
Za množstvom asistenčných systémov stojí prvok high-tech od Audi: centrálna riadiaca jednotka asistenčných systémov zFAS. Z dát senzorov permanentne vypočítava obraz okolia. Na to využíva dáta komplexnej sústavy senzorov. Podľa vybavenia môže obsahovať až 5 radarových senzorov, 5 kamier, 12 ultrazvukových senzorov a jeden laserový skener – čo je ďalšia významná novinka.
Pohon
Všetky motory v novom A6 majú sériovo nový systém mild-hybrid (MHEV) od Audi. Systém využíva hlavnú elektrickú sústavu s napätím 48 V a štartovací generátor RSG, pripojený k motoru drážkovaným remeňom, napájaný lítiovo-iónovou akumulátorovou batériou. Vďaka tomuto systému môže Audi A6 v rozsahu rýchlosti od 55 do 160 km/h jazdiť s vypnutým motorom a potom s RSG komfortne opäť naštartovať.
Funkcia štart-stop je výrazne rozšírená a aktivuje sa už pri rýchlosti od 22 km/h. Vďaka sériovej prednej kamere sa opätovný štart motora pri stojacom vozidle uskutoční prediktívne, len čo sa vozidlo pred A6 rozbehne. Pri spomaľovaní RSG dosahuje rekuperačný výkon až do 12 kW. V reálnej premávke technológia MHEV prináša úsporu paliva do 0,7 litra na 100 kilometrov.
Pri štarte predaja na európskych trhoch bude nové Audi A6 k dispozícii s dvoma výkonnými V6 o objeme 3,0 litra – jeden naftový a jeden benzínový agregát. Obidva sú vybavené prepĺňaním turbokompresorom a priamym vstrekovaním paliva. Benzínový motor s označením 55 TFSI (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 6,7 – 7,1*; kombinované emisie CO2 v g/km: 151 – 161*) dosahuje výkon 250 kW/340 k a maximálny krútiaci moment 500 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 5,1 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky limitovaná na 250 km/h. Podobné jazdné výkony umožňuje aj turbodiesel s označením 50 TDI (kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 5,5 – 5,8*; kombinované emisie CO2 v g/km: 142 – 150*), ktorý dosahuje výkon 210 kW/286 k a maximálny krútiaci moment 620 Nm. Kým naftový motor TDI sa kombinuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, benzínový motor TFSI sa montuje so 7-stupňovým automatom S tronic s dvoma spojkami. Obidve motorizácie majú sériovo pohon všetkých kolies quattro. Ten však má rozličnú koncepciu. Pri prevodovke tiptronic využíva samosvorný medzinápravový diferenciál, pri prevodovke S tronic sa montuje systému quattro s technológiou ultra, ktorý v záujme zníženia spotreby paliva pripína zadné kolesá do záberu iba vtedy, keď je to potrebné.
Nové Audi A6 sa bude vyrábať v závode Neckarsulm a na nemeckom trhu sa začne predávať v júni 2018. Základná cena Audi A6 50 TDI quattro je od 58.050 € (odporúčaná predajná cena s DPH v Nemecku).